Komisja Europejska opublikowała raport, w którym wskazano przeszkody, na jakie napotykają klienci gdy chcą zrezygnować z usług jednego banku na rzecz innego działającego na terenie Unii Europejskiej. Okazało się, że największymi przeszkodami ze strony klientów są: brak pełnej informacji o warunkach prowadzenia rachunku bieżącego, mało przejrzyste tabele opłat i prowizji, trudności związane z czynnościami administracyjnymi, utrudnienia w zamknięciu rachunku bankowego oraz opłaty za zrezygnowanie z usług danego banku.
Raport jest częścią projektu podjętego przez Komisję Europejską mającego na celu jak najlepsze dostosowanie usług bankowości detalicznej świadczonych w całej Unii Europejskiej do potrzeb klientów. Raport zawiera 137 rekomendacji i wskazówek, w jaki sposób można zwiększyć mobilność klientów, jeżeli chodzi o przenoszenie rachunku bankowego z jednej instytucji finansowej do drugiej.