Byli klienci BPH mają problem z obsługą karty kredytowej Pekao

Z sygnałów od nowych klientów Pekao wynika, że są problemy ze spłatą zadłużenia w karcie przez internetowy system transakcyjny. „- Po zalogowaniu do mojego konta widoczny jest tylko rachunek podstawowy Sezam, a nie mam podglądu do karty kredytowej. Nie mogę więc skorzystać z automatycznej opcji spłaty zadłużenia w karcie” – tłumaczy jeden z klientów przejętych przez Pekao.

„- Proces migracji dawnych klientów Banku BPH do banku Pekao został podzielony na dwa etapy. Najpierw migrowane są karty kredytowe i debetowe, a po siedmiu dniach dochodzi do pełnej migracji informatycznej z systemu Sezam do Pekao24. Od tej pory klienci mają dostęp do pełnej funkcjonalności swojego konta w Pekao24, natomiast w okresie przejściowym może wystąpić sytuacja, w której nie wszystkie produkty klienta będą widoczne w systemie transakcyjnym Sezam” – wyjaśnia Arkadiusz Mierzwa, rzecznik Pekao.

„Na inny problem natknął się posiadacz konta w jednym z warszawskich oddziałów, który złożył zlecenie wykonania przelewu (przed migracją jego oddziału) na rachunek karty kredytowej z przyszłą datą, ale transakcja nie została zrealizowana. W oddziale klient dowiedział się, że operacja nie została wykonana, ponieważ kwota przelewu przekraczała 1 tys. zł, czyli automatycznie założony maksymalny dzienny limit.”, czytamy.

„- W przypadku klientów, którzy w Banku BPH nie mieli określonych limitów transakcji dziennych, bank Pekao wprowadził ograniczenie w wysokości 1 tys. zł, ale dotyczyło to tylko oddziałów, które były migrowane w pierwszej turze. Po sygnałach od klientów limit dzienny został podwyższony do 5 tys. zł, a miesięczny do 10 tys. zł. Każdy może ustalić te kwoty indywidualnie” – tłumaczy Arkadiusz Mierzwa.

Wczoraj Bank Pekao SA poinformował, że zdecydował się na przedłużenie czasu działania starych kart kredytowych i obciążeniowych klientów, którzy zostali przeniesieni do Banku Pekao SA w wyniku połączenia z wydzieloną częścią Banku BPH SA. Ostateczne terminy funkcjonowania starych kart zostały ustalone na: 16 marca w przypadku kart obciążeniowych (typu charge) oraz 30 marca w przypadku kart kredytowych. Nie dotyczy to klientów, których rachunki podlegają migracji przed 30 marca 2008 r. Karty Banku BPH SA używane przez tych klientów będą wyłączane zgodnie z harmonogramem migracji (tj. na 7 dni przed datą migracji rachunku).

Więcej na ten temat w „Gazecie Prawnej”.