BZ WBK zdecydował się na wdrożenie systemu Strata zaledwie siedem miesięcy temu, stosując się do rekomendacji banku AIB, który jest długoletnim klientem CGI. Po bezproblemowej integracji z innymi systemami banku oraz przeniesieniu procesów biznesowych, nowe rozwiązanie zostało oficjalnie uruchomione w styczniu 2005 r., kiedy to przetworzono w nim pierwsze wnioski kredytowe. Obecnie system Strata pełni funkcję aplikacji wspomagającej ocenę wiarygodności kredytowej (skoring) oraz podejmowanie decyzji w procesie zarządzania wnioskami kredytowymi dla kredytów gotówkowych, kredytów w rachunku bieżącym, kart kredytowych, obejmując stopniowo kolejne produkty i obszary. System został wdrożony przy udziale specjalistów z CGI.
Implementacja systemu Strata Enterprise przynosi bankowi BZ WBK wiele korzyści, przede wszystkim dzięki automatyzacji procesów i zwiększeniu wydajności operacyjnej. Duży zakres funkcjonalności, stabilność, elastyczność systemu, możliwość szybkiego wprowadzania nowych produktów na rynek oraz niski całkowity koszt eksploatacji skłoniły BZ WBK do wykorzystania tego rozwiązania również w innych procesach, takich jak scoring behawioralny, rating czy usprawnienie procesów decyzyjnych w pozostałych obszarach banku. Dotyczy to również rozwiązań wdrażanych ze względu na wymogi Nowej Umowy Kapitałowej Bazylea II.