BZ WBK automatyzuje proces udzielania kredytów

BZ WBK zdecydował się na wdrożenie systemu Strata zaledwie siedem miesięcy temu, stosując się do rekomendacji banku AIB, który jest długoletnim klientem CGI. Po bezproblemowej integracji z innymi systemami banku oraz przeniesieniu procesów biznesowych, nowe rozwiązanie zostało oficjalnie uruchomione w styczniu 2005 r., kiedy to przetworzono w nim pierwsze wnioski kredytowe. Obecnie system Strata pełni funkcję aplikacji wspomagającej ocenę wiarygodności kredytowej (skoring) oraz podejmowanie decyzji w procesie zarządzania wnioskami kredytowymi dla kredytów gotówkowych, kredytów w rachunku bieżącym, kart kredytowych, obejmując stopniowo kolejne produkty i obszary. System został wdrożony przy udziale specjalistów z CGI.

Implementacja systemu Strata Enterprise przynosi bankowi BZ WBK wiele korzyści, przede wszystkim dzięki automatyzacji procesów i zwiększeniu wydajności operacyjnej. Duży zakres funkcjonalności, stabilność, elastyczność systemu, możliwość szybkiego wprowadzania nowych produktów na rynek oraz niski całkowity koszt eksploatacji skłoniły BZ WBK do wykorzystania tego rozwiązania również w innych procesach, takich jak scoring behawioralny, rating czy usprawnienie procesów decyzyjnych w pozostałych obszarach banku. Dotyczy to również rozwiązań wdrażanych ze względu na wymogi Nowej Umowy Kapitałowej Bazylea II.