BZ WBK buduje infrastrukturę Business Intelligence korzystając z platformy Teradata

Teradata Corporation ogłosiła, że Bank Zachodni WBK, trzeci co do wielkości bank w Polsce, wybrał system Teradata Data Warehouse Appliance jako platformę, dzięki której rozszerzy swoje możliwości business intelligence.

Nowa scentralizowana hurtownia danych będzie obsługiwała aplikacje zarządzania kontaktami z klientami, zarządzania ryzykiem oraz wspierające sprzedaż, tak, aby zapewnić wzrost prędkości, jakości analityki i dynamiki reakcji przedsiębiorstwa.

“Technologia Teradata pozwoli nam na konsolidację rozlicznych kosztownych data martów rozproszonych po całym banku,” powiedział Patryk Nowakowski, Dyrektor Centrum Kompetencyjnego Zarządzania Informacją, Bank Zachodni WBK. “Po konsolidacji z wykorzystaniem wiodących technologii będziemy mogli stworzyć dynamiczną platformę business intelligence, która będzie mogła rozwijać się wraz z nami w miarę rozwoju naszych działań i aktywności. Pozwoli nam to na dostarczenie analityki biznesowej osobom odpowiedzialnym za podejmowanie decyzji, zapewniając wsparcie założeń dotyczących rozwoju banku i umożliwiając nam w dalszym ciągu skupianie się na potrzebach naszych klientów.”

Bank zbudował złożony system raportowania business intelligence wyposażony w szeroki wachlarz kluczowych wskaźników wydajności mający na celu wsparcie kadry kierowniczej przy podejmowaniu decyzji. Dane banku na temat klientów, produktów i usług zintegrowane są w hurtowni danych. Analiza tych danych daje bankowi kompletny i całościowy obraz całej organizacji. Na przykład, wskaźniki zarządzania kontaktami z klientami będą zapewniały dane analityczne dla przedstawicieli obsługi klienta, informując o zagrożeniach w postaci odejść klientów, o możliwościach sprzedaży krzyżowej, sprzedaży innych produktów i odnowienia umów.

Źródło: Teradata Corporation