Klienci Banku Zachodniego WBK i Banku Millennium będą mogli płacić mobilnie Blikiem od 26 stycznia. Oba banki udostępniły już klientom nowe regulaminy. Bank Millennium opublikował też cennik.
Podczas Kongresu Bankowości Detalicznej, Tomasz Niewiedział – Dyrektor Obszaru Bankowości Mobilnej i Internetowej Banku Zachodniego WBK – zapowiedział, że pod koniec stycznia klienci banków wchodzących w skład PSP powinni otrzymać dostęp do systemu płatności Blik. Wiadomo już, że w BZ WBK i w Banku Millennium usługa zostanie udostępniona 26 stycznia. Oba banki udostępniły już klientom nowe regulaminy.
Bank Millennium podał też cennik korzystania z usługi. Większość operacji w ramach Blik będzie bezpłatna. Klient nie zapłaci więc za aktywację i korzystanie z usługi, a także za dokonywanie płatności w sklepach (w tym internetowych). Bez opłat będą także czeki i wypłaty z bankomatów banku Millennium. Wypłaty gotówki w innych bankomatach oraz u akceptantów oferujących usługę wypłaty gotówki będą kosztować 5 zł. Opłata nie będzie pobierana od klientów aktywnie korzystających z Konta 360° (także w wersji Junior), Dobrego Konta, od posiadaczy rachunków Prestige i Bankowości Prywatnej. Za korzystanie z obcych bankomatów nie zapłacą też posiadacze Konta Internetowego, jeśli mają wykupiony abonament. Także realizacja czeku w obcym bankomacie będzie kosztować 5 zł. Czek będzie można bezpłatne zrealizować w ramach usługi CashBack, czyli w kasie sklepu.
Blik będzie mógł być podpięty bezpośrednio do karty kredytowej. Wówczas wypłaty gotówki za pomocą karty z bankomatów własnych i obcych będą kosztowały 3,99% nie mniej jednak niż 9,99 zł. Maksymalny limit dla pojedynczej transakcji mobilnej będzie wynosił 10.000 zł. Podobnie jak w przypadku transakcji zbliżeniowych, bez zatwierdzania kodem PIN będzie można dokonać płatności do 50 zł.
Banki muszą powiadomoć klientów dwa miesiące przed planowanymi zmianami w regulaminach usług. Regulaminy uwzględniające płatnosci Blik pojawiły się na razie tylko w BZ WBK i Banku Millennium.