BZ WBK startuje w Polsce z Santander Trade Network

Bank Zachodni WBK udostępnił swoim klientom firmowym Santander Trade Network. Ta międzynarodowa platforma umożliwia przedsiębiorstwom prowadzącym działalność zagraniczną znalezienie w wybranych krajach sprawdzonych partnerów biznesowych oraz korzystanie z ich usług na preferencyjnych warunkach.


Santander Trade Network będzie jedną z kluczowych usług pozafinansowych Banku Zachodniego WBK dla firm z ambicjami międzynarodowymi. Już teraz jesteśmy bankiem unikalnym jeśli chodzi o liczbę wartości dodanych dla przedsiębiorstw realizujących strategie ekspansji zagranicznej. Santander Trade Network dodatkowo wzmocni naszą pozycję na tym rynku –podkreśla Michael McCarthy, Członek Zarządu Banku Zachodniego WBK S.A. zarządzający Pionem Bankowości Biznesowej i Korporacyjnej.

Weryfikacja i selekcja partnerów w imieniu klienta


Dzięki Santander Trade Network polscy przedsiębiorcy będą mogli na swoich zagranicznych rynkach współpracować z partnerami dokładnie sprawdzonymi i wyselekcjonowanymi przez ekspertów Grupy Santander. – Pierwsze kroki za granicą są trudne, bo firma nie zna rynku, a musi na nim znaleźć wiarygodnych podwykonawców. Wiarygodnych w kontekście płatności, ale też np. jakości świadczonych usług i efektywności działania. Santander Trade Network zdejmuje z firmy ciężar weryfikacji i selekcji dziesiątków ofert różnych firm na danym rynku. Eksporterzy i importerzy z Polski otrzymują dostęp do profesjonalnych usług podmiotów z potwierdzonym przez nas doświadczeniem i stabilną sytuacją finansową – mówi Wojciech Łopatkiewicz z International Desk Banku Zachodniego WBK.

W tym momencie Santander Trade Network działa w 5 krajach (Polska, Wielka Brytania, Hiszpania, Chile i Meksyk), ale już na początku 2017 r. Grupa Santander planuje wprowadzić usługę na wszystkich rynkach, na których jest obecna. Międzynarodowa sieć lokalnych usługodawców Santander Trade Network obejmuje w tym momencie cztery obszary: marketing i komunikacja (badania rynkowe, strategia komunikacji, optymalizacja wyszukiwarek internetowych (SEO), plan działań marketingowych), networking (organizacja spotkań handlowych, prezentacja produktów i usług, udział w targach międzynarodowych), centra biznesowe (wirtualne biuro, wynajem powierzchni biurowych)  i inne usługi (wsparcie prawno-podatkowe, usługi rekrutacyjne).

Wybór na kilka kliknięć


Poszukiwanie partnera biznesowego poprzez Santander Trade Network jest dla polskiego przedsiębiorcy bardzo proste. Logowanie do Santander Trade Network odbywa się przez bankowość elektroniczną dla firm iBiznes24. Po zalogowaniu klient wybiera kraj, który go interesuje i usługę, której szuka. Następnie wypełnia krótki formularz pozwalający dostawcy w kraju docelowym na przygotowanie idealnie skrojonej oferty. Wstępne odpowiedzi od usługodawców spływają już po ok. 4-7 dniach. Jeśli dana propozycja spełni oczekiwania, to na bazie dwustronnego porozumienia firma może rozpocząć współpracę z wybranym partnerem. Korzystający z usług w ramach Santander Trade Network rozlicza się za usługę bezpośrednio z wybranym przez siebie partnerem. Bank nie pobiera żadnych opłat ani prowizji za dostęp i korzystanie z platformy.

Santander Trade Network oznacza bardzo wymierne korzyści. Firmy nie dość, że zyskują szybki i prosty dostęp do oferty rzetelnych zagranicznych firm, to jeszcze otrzymują usługi na bardzo dobrych warunkach cenowych. Korzystając z naszej sieci przedsiębiorca może otrzymać od zagranicznego partnera zniżkę nawet od 10 do 40 proc. w stosunku do cen rynkowych podkreśla Wojciech Łopatkiewicz.

Wiarygodni partnerzy

W każdym z krajów włączonych do Santander Trade Network usługodawcy zostali poddani starannej weryfikacji ekspertów Grupy Santander. Szczególną rolę odgrywało potwierdzone doświadczenie w zakresie realizowanych usług, ich jakość oraz stabilna sytuacja finansowa. Standardy te są również na bieżąco monitorowane. Eksperci Grupy Santander zadbali także o różnorodność firm zrzeszonych w sieci Santander Trade Network. Przedsiębiorca korzystający z platformy może wybierać z ofert firm o różnych profilach i świadczących usługi w różnych wariantach kosztowych.