Nowa usługa BZWBK o nazwie Cashnet24 to nowa w Polsce koncepcja partnerstwa banku z punktami handlowymi. Usługa adresowana jest do wszystkich przedsiębiorców, którzy są przekonani, że posiadanie bankomatu we własnym sklepie, galerii handlowej, stacji benzynowej czy hotelu może stanowić dla nich dodatkową wartość biznesową.
Zasada działania usługi jest prosta – bank dostarcza przedsiębiorcy bankomat, który on na bieżąco zasila własną gotówką. W zamian przedsiębiorca partycypuje w prowizjach za wypłatę gotówki, doładowań GSM oraz transakcji niefinansowych. Takie rozwiązanie pomaga przedsiębiorcy w poprawie atrakcyjności swoich punktów sprzedaży, zwiększa jego przychody, zmniejsza koszty obsługi gotówkowej, wyróżnia go na rynku i stwarza dodatkowe udogodnienia dla klientów. Badania rynkowe pokazują, że zainstalowany w sklepie bankomat może zwiększyć przychody ze sprzedaży nawet o 15 do 20%.
Bardzo ważnym elementem tego rozwiązania jest obniżenie kosztu funkcjonowania bankomatu, w porównaniu do modelu, w którym gotówka dostarczana jest przez firmę ochroniarską. Dzięki temu bankomat Cashnet24 będzie rentowny w wielu lokalizacjach, gdzie jego instalacja w normalnym trybie byłaby deficytowa.
W ramach usługi BZWBK zapewnia m.in. obsługę techniczną bankomatów, system transakcyjny, certyfikację w organizacjach płatniczych, rozliczanie. Po stronie przedsiębiorcy, poza zasilaniem w gotówkę, pozostają także zapewnienie lokalizacji, ubezpieczenie gotówki, promocja i zabezpieczenie bankomatu. Przedsiębiorca bierze bankomat w leasing lub nabywa go na własność. Urządzenie dostarczane jest do 8 tygodni od podpisania umowy.
Pierwszy bankomat Cashnet24 działa już w markecie Bricomarche w Lubaniu. BZWBK ma już w planach kolejne instalacje.