Pierwszymi przedsięwzięciami realizowanymi przez SPSS Polska w ramach tej umowy są wdrożenia: korporacyjnego systemu analiz data mining oraz rozwiązania do optymalizacji kampanii marketingowych.
Korporacyjny system analiz data mining będzie wykorzystywany przede wszystkim do analiz danych o klientach dla potrzeb przedsięwzięć CRM, a także w analizach z obszaru ryzyka kredytowego oraz dla potrzeb przeciwdziałania nadużyciom. System zostanie zbudowany w oparciu o narzędzia SPSS: Clementine, Predictive Enterprise Services, Text Mining for Clementine.
“Wdrożenie korporacyjnego rozwiązania analiz data mining jest dla naszego banku elementem procesu umacniania pozycji BZ WBK wśród najnowocześniejszych banków w Polsce. Dlatego przeprowadziliśmy wszechstronny proces selekcji dostawcy i technologii data mining i wybraliśmy SPSS ze względu na zaawansowaną i przyjazną użytkownikowi technologię oraz wysoki poziom kompetencji zespołu SPSS Polska.” powiedziała Dorota Poniatowska-Mańczak CIO BZ WBK.
Rozwiązanie do optymalizacji kampanii marketingowych zostanie zbudowane w oparciu o narzędzia SPSS z grupy Predictive Applications: Event Builder oraz Interaction Builder, silnikiem analitycznym rozwiązania będzie system data mining Clementine.