BZ WBK wprowadza aplikację na tablety i garśc nowości w BZWBK24 internet

Jeszcze w tym tygodniu Bank Zachodni WBK udostępni swoim klientom nowe funkcje w bankowości internetowej i mobilnej. Pojawi się między innymi aplikacja na tablety, nowy pulpit w BZWBK24 internet i doradca online.


Bank Zachodni WBK to jeden z banków, który mocno promuje bankowość mobilną. Z danych PRNews.pl wynika, że na koniec III kwartału 2014 roku miał 372 tys. aktywnych użytkowników bankowości mobilnej, czyli osób, które przynajmniej raz w miesiącu logują się z poziomu urządzenia mobilnego na swoje konto. Dawało mu to największy procentowy wzrost na rynku w porównaniu do III kwartału 2013 roku. Dziś bank podał dziennikarzom garść dodatkowych danych na temat aktywności swoich klientów w kanałach mobilnych.

W listopadzie liczba użytkowników bankowości mobilnej przekroczyła już 454 tys. a średnia dzienna liczba logowań wyniosła 200 tys. Na koniec trzeciego kwartału 2014 roku klienci wykonali łącznie 625 tys. transakcji, co oznacza że transakcyjność wzrosła rok do roku o 293 proc. Bank pochwalił się też, że mimo dużej operacji związanej z migracją klientów Kredyt Banku na system BZ WBK, nie zwolnił prac nad rozwojem projektów internetowych i mobilnych. Już 11 grudnia przedstawi klientom garść nowości. U nas można zapoznać się ze szczegółami przedpremierowo.

Bank zamierza udostępnić klientom aplikację mobilną na tablety. Będzie dostępna na dwa systemy operacyjne: Android i iOS. Jej funkcjonalność i zakres dostępnych opcji będzie w zasadzie zbliżony do zwykłego, internetowego systemu e-bankowości. Wykonywanie operacji przelewów czy składania wniosków ma być uproszczone i dostosowane specjalnie do urządzeń mobilnych. Nowością będzie natomiast możliwość porozmawiania z poziomu aplikacji mobilnej z doradcą online. Klient będzie mógł rozmawiać z opcją wideo, tylko audio lub za pomocą czatu tekstowego. Połączenie będzie szyfrowane, a rozmowa rejestrowana. Doradca będzie też dostępny z poziomu bankowości internetowej i na stronie banku.

Aplikacja na tablet, smartfon i system bankowości internetowej będą podobne wizualnie.


Ekran startowy aplikacji na tablety.


 

Pulpit aplikacji na tablety.


 

Z poziomu aplikacji mobilnej na smartfony i tablety klient może złożyć wniosek o limit w koncie lub go zwiększyć. Procedura ma być prosta i szybka. Klient, jeśli ma aktywny dostęp do usług i przygotowaną propozycję produktu kredytowego, wypełnia jedynie wniosek online, a bank bada zdolność kredytową i przelewa pieniądze na konto. Bank twierdzi, że decyzja kredytowa może zostać podjęta w nawet 60 sekund. W ramach aplikacji na tablety będzie też działał uproszczony do kilku „klików” sposób zlecania przelewów.

Nowa bankowość internetowa BZWBK


W bankowości internetowej pojawi się nowy pulpit. Graficznie będzie on prezentował się niemal tak samo jak w aplikacji mobilnej na tablety. Obok czterech głównych paneli – podsumowania stanu finansów, wykresu, ostatnich operacji i okna z reklamą – będzie miejsce na ulubione zakładki. Klient będzie mógł tu dodać skróty do swoich „ulubionych” produktów. Co ważne, skróty zdefiniowane w aplikacji automatycznie zapiszą się też w systemie bankowości internetowej – po wejściu do BZWBK24 internet, klient będzie korzystał z takiego samego pulpitu. Warto przy tym zwrócić uwagę, że aplikacja na tablet, smartfon i system internetowy są do siebie bardzo podobne, to jednak nie jest to technologia RWD.

Blik w aplikacji na smartfony


Kolejną nowością, która pojawi się w aplikacji mobilnej w styczniu będzie Blik, czyli system płatności oparty na obecnie działającym IKO. Z regulaminu opublikowanego przez bank wynika, że Blik ruszy 26 stycznia. Taką samą datę podał też Bank Millennium.

w.boczon@bankier.pl