BZ WBK zaprasza eksporterów żywności na wirtualną misję do Chile

6 listopada 2015 r. polscy eksporterzy z branży spożywczej będą mieli unikalną możliwość wzięcia udziału w wirtualnej misji gospodarczej do Chile. Wideokonferencję pomiędzy Warszawą, Poznaniem i Wrocławiem a Santiago de Chile organizują wspólnie Bank Zachodni WBK oraz Banco Santander Chile.

Rejestracja na wydarzenie trwa do 5 listopada do godz.16.00. Wystarczy wysłać zgłoszenie na adres // ++e++); // ]]>

finansowanie.handlu at bzwbk dot pl z tytułem maila "Misja Chile". Wydarzenie objęła patronatem Ambasada RP w Chile.


Podczas sesji networkingowej polscy przedsiębiorcy będą mogli nawiązać kontakty z chilijskimi partnerami biznesowymi zainteresowanymi potencjałem polskiej branży spożywczej oraz współpracą handlową w zakresie eksportu. W misji wezmą też udział eksperci zaproszeni przez BZ WBK oraz Banco Santander Chile. Opowiedzą oni o regulacjach związanych z obrotem produktami spożywczymi na rynku chilijskim oraz ich spedycją. - Branża spożywcza jest tą, która może z powodzeniem szukać swoich szans nawet na najdalszych rynkach. Pokazała to bardzo wyraźnie nasza czerwcowa, również wirtualna, misja do Chin, w której uczestniczyło ponad 30 polskich firm. Spotkanie było udane i co najważniejsze dla wielu uczestników bardzo owocne. Ekspansja poza Europę nie jest łatwa, takie misje bardzo ją ułatwiają, tym bardziej, że stawiamy na praktyczne elementy tych konferencji a firmy mogą nawiązać tam realne relacje biznesowe - podkreśla Robert Antczak, dyrektor Sprzedaży Produktów Bankowości Korporacyjnej Banku Zachodniego WBK.

Chile to wyjątkowy kraj na mapie handlu międzynarodowego. Ten wielki producent i eksporter żywności na razie jest bliżej znany głównie polskim importerom, którzy sprowadzają z tego kraju m.in. wino, filety rybne, orzechy, owoce zarówno suszone jak i świeże. Poza żywnością, w wymianie handlowej z Chile ważną pozycję w naszym imporcie zajmuje również miedź. W stronę najwęższego kraju Ameryki Południowej coraz śmielej spoglądają jednak również polscy eksporterzy. Na razie polska branża spożywcza obecna jest w Chile głównie pod postacią gotowych artykułów spożywczych, jak np. wódka, soki czy słodycze. W eksporcie do Chile na ten moment dominują urządzenia mechaniczne i elektryczne, w tym do rejestracji i odbioru dźwięku, tworzywa sztuczne i wyroby, pojazdy, statki powietrzne, jednostki pływające i współdziałające urządzenia oraz produkty przemysłu chemicznego i przemysłów pokrewnych.

Ameryka Łacińska to wciąż terra incognita dla wielu polskich branż, a całkowity eksport do tego regionu sięga zaledwie nieco ponad 4% w całości polskiego wywozu. Biznes na tym kontynencie, choć odległym geograficznie, wcale nie musi być trudny, czego doskonałym przykładem jest właśnie Chile - podkreślają eksperci BZ WBK. - O państwie tym mówi się czasem "Niemcy Ameryki Południowej". Otwartość, przejrzystość i stabilność gospodarki to najczęściej wymieniane atuty tego kraju. Chile prowadzi aktywną politykę bilateralnych, regionalnych i multiregionalnych umów handlowych (ponad 20 umów z 60 krajami i kolejne w negocjacjach). Z UE ma podpisaną Umowę o wolnym handlu a ponad 96% towarów w wymianie handlowej objętych jest zerową stawką celną -wylicza Olga Pietkiewicz, szefowa International Desk Banku Zachodniego WBK. Na dobrą atmosferę dla wymiany międzynarodowej i inwestycji zagranicznych wpływają też przejrzystość i stabilność prawna i biznesowa, jak również niskie obciążenia inne niż cła. Z tych powodów Chile uznawane jest za jeden z najlepszych kierunków dla firm, które chcą postawić pierwsze kroki w Ameryce Łacińskiej.