Cała prawda o kontach – pierwszy taki ranking

Rankingu nie tworzą specjaliści od finansów, ale klienci banków. – Nie widzimy potrzeby tworzenia kolejnego porównania ofert banków, bo takie zestawienia są szeroko dostępne, także w naszym portalu – mówi Jerzy Warchałowski, dyrektor ds. pośrednictwa on-line w Money.pl. – Naszym celem jest zebranie subiektywnych opinii użytkowników, bo to one są najbardziej wartościowe i dla banków, i dla osób wybierających konto – dodał Jerzy Warchałowski.

Ranking powstaje na podstawie badania, któremu poddawani są zarówno użytkownicy Money.pl jak i losowo wybrani internauci. Uczestnicy rankingu oceniają konta w 13 kategoriach, m.in. procedura zakładania, opłaty, oprocentowanie, dostępność bankomatów, oddziałów, poziom obsługi klienta, realizowanie transakcji internetowych, interfejs internetowy, dostęp do produktów kredytowych i inwestycyjnych.

Co prawda badanie będzie trwało jeszcze 2 tygodnie, jednak już teraz można zapoznać się z częściowymi wynikami. W różnych kategoriach dominują: Volkswagenbank, Lukas Bank, mBank i Inteligo. Ale do póki badania trwają nic nie jest przesądzone. Organizator rankingu oczekuje, że zebranych zostanie jeszcze przynajmniej kilka tysięcy ankiet. Po 15 kwietnia br., kiedy to zostanie zakończone badanie, eksperci Money.pl przeanalizują wyniki oraz ogłoszą, które konta bankowe są najwyżej oceniane przez polskich internautów.

Money.pl udostępnia także narzędzie pozwalające analizować wyniki według wybranych cech z profilu użytkownika. Przykładowo, okazuje się, że kobiety najlepiej oceniają mBank, natomiast mężczyźni preferują Lukas Bank i MultiBank. Można także zauważyć, że im wyższe dochody badanych, tym lepsza pozycja takich kont jak: Volkswagenbank Direct, Lukas Bank i MultiBank. Po zakończeniu rankingu udostępniona zostanie pełna wersja narzędzia do analizy, pozwalającą na łączenie cech osobowych i analizę wyników wg pełnego profilu użytkowników kont.

Ranking wraz ze wstępnymi wynikami dostępny jest pod adresem: http://ranking.money.pl/