Caliber już w czołówce

Oferta Dodge’a Calibra nie jest może zbyt obszerna, ale z całą pewnością bardzo ciekawa. Do wyboru są trzy wersje silnikowe – dwie benzynowe 1,8/150 KM i 2,0/156 KM oraz jedna wysokoprężna 2,0/140 KM, a ceny zaczynają się już od 59 tys. zł. Jak widać, dostępne silniki należą raczej do grupy mocniejszych jednostek, jeśli weźmiemy pod uwagę auta klasy średniej niższej, do której zalicza się także i Dodge Caliber. Zatłoczony segment popularnych „kompaktów” to bardzo duże wyzwanie dla pierwszego Dodge’a na Starym Kontynencie, bo tak silna konkurencja jak chociażby VW Golf, Ford Focus czy Honda Civic nie ułatwią mu z pewnością „życia”.

Lipiec, co oczywiste ze względu na sezon urlopowy, nie obfitował w zbyt wiele nowości rynkowych. Taką jedyną prawdziwą nowością był Chevrolet Epica, flagowy model marki na europejskim rynku, który zastąpił model Evanda. Poza tym warto wspomnieć także o odnowionych generacjach takich modeli jak: Honda Legend, Audi TT Coupe oraz BMW X3.

Najczęściej oglądane modele w lipcu 2006
1 Honda Civic
2 Skoda Fabia
3 Toyota Corolla
4 Dodge Caliber
5 Ford Focus
6 Toyota Avensis
7 Opel Astra III
8 Fiat Grande Punto
9 Toyota Yaris
10 Skoda Octavia

Już szósty raz w tym roku najbardziej popularną marką okazała się Toyota – jedyny raz w lutym pozycję lidera utraciła na rzecz Fiata. Już teraz z wysokim prawdopodobieństwem można stwierdzić, iż pobity zostanie ubiegłoroczny rekord, kiedy to ta japońska marka ośmiokrotnie zwyciężała w miesięcznych rankingach. Co tak naprawdę stanowi o sile Toyoty? Z pewnością mocni reprezentanci w każdym z najbardziej popularnych segmentów na naszym rynku. I mimo że polityka koncernu nie stawia na akcje promocyjne, to jednak nie przeszkadza to w utrzymaniu dość przyzwoitych wyników sprzedaży.

Po prawie półrocznej przerwie do czołowej dziesiątki powróciła marka Audi. I choć trudno w tym przypadku wskazać jakiegoś jednego zdecydowanego lidera (najwyżej w klasyfikacji modeli w lipcu, na 30. pozycji znalazł się Audi A3), to jednak spora gama nowości (Audi Q7, A6 Allroad, S4, S6 i S8 oraz TT Coupe), jaka pojawiła się w ostatnich kilku miesiącach, przyczyniła się walnie do wzrostu popularności.

Majczęściej oglądane marki w lipcu 2006
1 Toyota
2 Volkswagen
3 Opel
4 Honda
5 Fiat
6 Mercedes
7 Ford
8 Peugeot
9 Skoda
10 Audi

Auta użytkowe

W kategorii aut użytkowych wciąż panuje rywalizacja pomiędzy typowymi dostawczakami a samochodami o nadwoziu typu pickup. I, co ciekawe, trudno w niej wskazać stronę przeważającą. Wprawdzie liderem (nieprzerwanie od kwietnia ub.r.) pozostaje Mercedes Sprinter, ale już pozostałe dwa miejsca na podium zajmują pickupy – Nissan Navara i Pickup. W pierwszej dziesiątce nieznaczną przewagę (6:4) posiadają samochody dostawcze, jednak biorąc pod uwagę ogólną liczbę dostępnych na naszym rynku aut dostawczych oraz pickupów, ta przewaga powinna być dużo bardziej wyraźna.

Najczęściej oglądane auta użytkowe w lipcu 2006
1 Mercedes Sprinter
2 Nissan Navara
3 Nissan Pickup
4 Mercedes Vito
5 Mitsubishi L200
6 Gaz Gazela
7 Volkswagen Transporter
8 Toyota Hilux
9 Ford Transit
10 Fiat Ducato