Całkowicie cyfrowy proces hipoteczny w PKO Banku Polskim

fot. Shutterstock

Od 30 września wybrani klienci mogą skorzystać z całkowicie zdalnego wnioskowania o kredyt hipoteczny w PKO Banku Polskim. To pierwsze takie rozwiązanie w Polsce, które zakłada, że od złożenia wniosku, przez analizę i wydanie decyzji, aż do podpisania umowy kredytowej cały proces może odbyć się zdalnie, bez konieczności osobistej wizyty klienta w oddziale. Na początek z tej możliwości będą mogli skorzystać single planujący zakup nieruchomości z rynku wtórnego lub remont.

Od 30 września PKO Bank Polski udostępnia pierwszy etap całkowicie zdalnego procesu hipotecznego. To pierwsze takie rozwiązanie w Polsce, które zakłada, że od wygenerowania oferty, przez złożenie wniosku, analizę i wydanie decyzji, aż po podpisanie umowy kredytowej – cały proces może odbywać się zdalnie. Na początek o cyfrowy kredyt hipoteczny w serwisie transakcyjnym iPKO mogą wnioskować single z umową o pracę, którzy planują kupić nieruchomość z rynku wtórnego lub remont.

– Chcemy wyznaczać nowe trendy. Dla klienta, który szuka kredytu hipotecznego kluczowy jest czas na podjęcie decyzji i omnikanałowy proces. Cyfrowa hipoteka to odpowiedź na najczęstsze utrudnienia, które pojawiają się w czasie starań o finansowanie nieruchomości. Robimy wszystko, aby proces był jak najmniej uciążliwy i skomplikowany dla klienta. Wszystkie dokumenty będzie można podłączyć do wniosku, a z części świadomie zrezygnowaliśmy – mówi Mariusz Dymowski, dyrektor Centrum Bankowości Hipotecznej w PKO Banku Polskim.

Jak wygląda całkowicie cyfrowy proces hipoteczny?

Rozwiązanie w pierwszym etapie skierowane jest do singli z umową o pracę, którzy planują kupno mieszkania z rynku wtórnego lub remont. Wniosek o kredyt w ramach cyfrowej hipoteki można składać w serwisie internetowym iPKO. Na każdym etapie klient może sprawdzić status wniosku. Bank zmniejszył liczbę dokumentów wymaganych do procesu, a te które są wymagane można dołączyć cyfrowo. Klient w każdej chwili może też zrezygnować ze ścieżki zdalnej i poprosić o pomoc doradcę w tradycyjnym oddziale lub jego wirtualnej wersji.

Proces obejmuje również osoby, które nie mają konta w PKO Banku Polskim. Całe rozwiązanie jest bezpieczne i intuicyjne. Sama umowa kredytowa będzie podpisywana podpisem kwalifikowanym. W serwisie internetowym iPKO klient otrzymuje komplet informacji na każdym etapie procesu. Klient może wskazać, jakie zobowiązania bank powinien brać do wyliczania jego zdolności kredytowej, a jakie klient spłaci przed uruchomieniem kredytu.

Bank pracuje nad rozszerzeniem rozwiązania na kolejne grupy klientów i kolejne cele finansowania. W następnym etapie ze zdalnego wnioskowania będą mogły skorzystać m.in. pary oraz osoby planujące zakup nieruchomości na rynku pierwotnym.

Źródło: PKO BP