Call Center Poland monitoruje randki w …Holandii

W jak nietypowy sposób może być wykorzystywane call/contact center w outsourcingu? To tylko kwestia pomysłowości.

Oba projekty polegają na monitoringu portali internetowych. Pierwszy z nich jest typowym portalem randkowym: pan szuka pani, pani szuka pana. Osoba zainteresowana znalezieniem partnera w sieci umieszcza w portalu swój profil wraz ze zdjęciem. Zdarza się, że profil taki czy zdjęcie, zarówno od strony treści jak i jakości pozostawiają wiele do życzenia.

W tym momencie do akcji wkracza konsultant Call Center Poland. Jego zadaniem jest zaakceptowanie bądź odrzucenie zdjęcia „randkowicza” wg kryteriów jasno określonych przez administratora portalu. Zanim jeszcze zdjęcie zostanie udostępnione do wglądu ogółowi użytkowników portalu, pracownik CCP odfiltrowuje fotografie słabej jakości bądź zawierające pornograficzne, obraźliwe lub marketingowe treści. Podobnej cenzurze poddawana jest zawartość opisów umieszczanych w profilach użytkowników portalu.

Zdjęcie i profil użytkownika muszą zostać zatwierdzone w jak najkrótszym czasie, by mógł on rozpocząć nawiązywanie nowych znajomości. Dlatego skanowanie zdjęć i treści odbywa się w kilku godzinnych sesjach w ciągu dnia.

Drugi z portali to witryna, na której użytkownik może zamieścić ogłoszenie o wynajmie pokoju lub mieszkania. Zadanie agenta jest podobne jak w przypadku pierwszego portalu: gruntowna analiza danych umieszczonych w ogłoszeniu ma służyć zapewnieniu najwyższego poziomu jakości portalu.

W obu projektach dla zleceniodawcy najważniejszym kryterium oceny konsultantów CCP jest punktualność i wydajność ich pracy.

Warunkiem nawiązania współpracy z CCP było umożliwienie zleceniodawcy stałej kontroli efektywności konsultantów. Klient posiada możliwość kontroli pracy konsultantów w czasie rzeczywistym za pomocą przeglądarki internetowej i sporządzania dowolnych raportów dotyczących projektu.