Can Pack S.A. gra czysto i uczy tego najmłodszych

Przez cały rok młodzież zrzeszona w Uczniowskich Klubach Sportowych uprawia dyscypliny lekkoatletyczne, a raz w roku spotyka się na imprezie, którą w całości finansuje CAN-PACK – także fundator nagród. Oprócz edukacji sportowej, zawodnicy UKS i uczniowie szkół, którym patronuje Robert Korzeniowski, uczestniczą w programie rozwijającym ich świadomość ekologiczną. To inicjatywa CAN-PACK, firmy, która troskę o czyste środowisko naturalne uważa za jedną ze swoich zasad. Młodzież konkuruje więc ze sobą nie tylko na stadionach czy w halach, ale też … w punktach skupu surowców wtórnych: przez cały rok członkowie UKS-ów oddają do skupu aluminiowe puszki po napojach i dokumentują wyniki. Przed mityngiem sprawozdania przesyłane są do organizatorów, którzy przygotowują ranking. Zwycięskie szkoły nagradzane są sprzętem sportowym. W tegorocznej edycji konkursu młodzież zrzeszona w UKS-ach zebrała ponad 4 tony puszek aluminiowych!

Połączenie tych dwóch szczytnych idei: czystej rywalizacji sportowej najmłodszych lekkoatletów i troski o czyste środowisko znajduje swój wyraz w nazwie mityngu: CAN-PACK CUP „Czysta gra 2005”.

„Jako firma stosujemy się do reguł czystej gry w biznesie i chcielibyśmy, aby takie postępowanie było w Polsce normą” – mówi wiceprezes Can Pack S.A. Jerzy Sarna. „Dlatego staramy się przekazać naszym młodym przyjaciołom i zaszczepić w nich te wartości, które sami wyznajemy. Hasło „Czysta Gra” ma wiele znaczeń – nie tylko sportowego fair play, ale także dbałości o naturalne środowisko i uczciwego postępowania w każdej dziedzinie życia. Dziś ci młodzi ludzie mogą się takimi zasadami wykazywać w szkole, na boisku sportowym, w kontaktach z kolegami – w przyszłości, jako dorośli, w codziennym życiu, w pracy, a niektórzy spośród nich także w biznesie.”

Zgodnie z przyjętą przez siebie wizją firmy odpowiedzialnej społecznie Can Pack angażuje się w wiele akcji o charakterze sponsorskim i charytatywnym. W dziedzinie sponsoringu sportowego, oprócz wspierania UKS-ów, najbardziej widocznym działaniem jest dofinansowywanie trzeci już rok z rzędu koszykarskiej drużyny kobiet „Wisła Can-Pack”, która w minionym sezonie zdobyła wicemistrzostwo Polski. W nadchodzącym sezonie Can Pack stawia sobie za cel, aby jego drużyna zdobyła tytuł Mistrza Polski.

„W każdej dziedzinie, w której jesteśmy obecni mamy takie same ambicje – podkreśla wiceprezes Jerzy Sarna. Mamy ambicję dostarczać najlepszej jakości opakowania, działać w oparciu o najnowsze technologię, przynosić największe zadowolenie naszym klientom. Podobnie naszą ambicją jest osiąganie największych sukcesów na polu sportowym. Dla nas jest najważniejsze, żeby zawodniczki i szkoleniowcy Wisły Can-Pack zrobili w tym kierunku wszystko co możliwe i w miarę swoich możliwości staramy się im w tym pomóc. Chcemy również zaistnieć szerzej na arenie europejskiej. Nasza firma sprzedaje swoje wyroby do 35 krajów, w tym do około 20 w Europie, dlatego zależy nam, aby i tu możliwie najszerzej rozpowszechniać nasz dobry wizerunek. Stąd już drugi sezon z rzędu drużyna koszykarek Wisła CAN-PACK bierze udział w rozgrywkach Euroligi. Mamy nadzieję, że i tu odniesiemy sukcesy”.