Organizacja Superbrands działa od 10 lat w ponad 60 krajach. Konkurs Superbrands, mający na celu wyłonienie marek o wyjątkowej sile i rozpoznawalności, był organizowany w Polsce po raz drugi i po raz drugi uznano Carlsberga za jedną z najsilniejszych marek na rynku. Uzupełnieniem konkursu Superbrands jest konkurs CoolBrands, zorganizowany w Polsce po raz pierwszy, mający na celu wyłonienie marek najmodniejszych i najbardziej pożądanych przez konsumentów.
Jury obu konkursów stanowiły Rady Marek, w skład których weszli niezależni eksperci z branży marketingu, reklamy, mediów i rozrywki.
W przypadku konkursu Superbrand jurorzy oceniali blisko 1,5 tysiąca marek.
W przypadku konkursu CoolBrand jurorzy otrzymali do oceny blisko 1000 marek. Badania konsumentów pozwoliły na określenie pięciu cech definiujących pojęcie CoolBrand: cool marka musi mieć styl, być innowacyjna, oryginalna, autentyczna i wyjątkowa. Są to marki będące obiektem pożądania osób wyznaczających trendy i wywierających wpływ na opinię publiczną, marki, które mają sobie siłę sprawiającą, że ich użytkownicy postrzegani są jako ludzie o wyjątkowym stylu i guście. Partnerami konkursu CoolBrand są MTV Polska, Radiostacja, Onet.pl oraz miesięcznik A4.