Carsmile rozszerza „Tarczę leasingiową” o kolejną inicjatywę ułatwiającą zakup auta – „wakacje leasingowe”

Wakacje leasingowe to nowa inicjatywa Carsmile, której celem jest ułatwienie zakupu auta w czasach niepewności związanej z hamowaniem gospodarki. Z przeprowadzonych badań wynika, że 21% osób zainteresowanych nabyciem samochodu obawia się, że miesięczna rata za auto będzie za wysoka. 14% respondentów niepokoi się natomiast, że jeden gorszy miesiąc w firmie czy w pracy spowoduje, że okresowo nie będą oni w stanie regulować swoich zobowiązań.

Po lewej Łukasz Domański, prezes Carsmile, po prawej – Michał Knitter, wiceprezes, fot. Łukasz Król

– Obawy potencjalnych nabywców aut skłoniły nas do opracowania kolejnej inicjatywy osłonowego leasingu w postaci WAKACJI LEASINGOWYCH. Polegają one na możliwości odroczenia płatności raty za samochód, dzięki czemu maleje prawdopodobieństwo, że leasingobiorca nie poradzi sobie z ciężarem leasingu w chwili gdy dotkną go przejściowe problemy finansowe – informuje Łukasz Domański, prezes Carsmile.

Podwójne wakacje od raty

Zaprezentowane przez Carsmile rozwiązanie przewiduje, że w czasie trwania umowy leasingowej będzie można zawiesić dwie raty. O pierwsze WAKACJE LEASINGOWE można się będzie ubiegać po sześciu miesiącach spłaty samochodu. Skorzystanie z WAKACJI spowoduje wydłużenie okresu umowy i nie będzie się wiązać z żadnymi dodatkowymi opłatami czy koniecznością aneksowania kontraktu. Samą umowę leasingu auta z opcją WAKACJI można zawrzeć na okres od dwóch do sześciu lat. Partnerem Carsmile w tej inicjatywie jest firma Cofidis, specjalizująca się w finansowaniu samochodów.

Apel do rynku

– Wakacje od raty to najprostsze rozwiązanie, jakie można zaproponować leasingobiorcy, borykającemu się z przejściowymi problemami z płynnością. Rozwiązanie to pozwala uniknąć opóźnień czy też stresu związanego z ewentualną windykacją. Mimo tych oczywistych korzyści dla leasingobiorcy, znalezienie firmy, która zgodzi się udostępnić klientom możliwość ODROCZENIA miesięcznej raty za samochód BEZ ŻADNYCH NEGATYWNYCH KONSEKWENCJI, wcale nie było łatwe. Gratuluję Cofidis otwartości i odwagi – przyznaje Michał Knitter, wiceprezes Carsmile.

Pomoc w realizacji podstawowej potrzeby

– WAKACJE LEASINGOWE, które wdrażamy we współpracy z Carsmile, są odpowiedzią na sytuację rynkową. Nadchodzące miesiące będą wymagającym okresem dla osób prowadzących własną firmę. W tym czasie elastyczność w zarządzaniu wydatkami i poczucie bezpieczeństwa mają szczególną wartość – mówi Marcin Szulc, dyrektor sprzedaży Cofidis Polska. Jednocześnie zwraca uwagę, że samochód jest dla wielu przedsiębiorców podstawowym narzędziem pracy. – Dając leasingobiorcom prawo od odroczenia dwóch rat leasingowych ułatwiamy im decyzję o realizacji podstawowej potrzeby, jaką jest zakup firmowego auta. Dbamy przy tym o to, aby nasza oferta wyróżniała się nie tylko takimi atrybutami, jak WAKACJE LEASINGOWE, ale była też atrakcyjna cenowo – podkreśla M. Szulc.

Carsmile zachęca, aby do inicjatywy WAKACJI LEASINGOWYCH przyłączyły inne firmy udzielające finansowania na zakup auta. – Apeluję do całego rynku leasingowego, aby wdrożył to rozwiązanie jako standard, w szczególności na czas hamowania gospodarki, gdy potencjalni nabywcy samochodów są wyjątkowo ostrożni i potrzebują dodatkowej motywacji, aby podejmować nowe zobowiązania finansowe – mówi wiceprezes Carsmile.

Ważna zachęta

Z badań przeprowadzonych na zlecenie Carsmile wynika, że dla 18% ankietowanych możliwość skorzystania z WAKACJI LEASINGOWYCH byłaby czynnikiem ułatwiającym podjęcie decyzji o zakupie auta w czasach niepewności. Dla 23% respondentów kluczowa jest „niska rata”, a dla 53% – stałość raty.

Przypomnijmy, że w ramach inicjatywy „TARCZA LEASINGOWA” Carsmile, wspólnie z firmą VEHIS, przedstawił już pakiet trzech działań osłonowych. Polegają one na:
• uzyskaniu niskiej raty za auto dzięki mechanizmowi wysokiego wykupu;
• prawie do odstąpienia od wykupu auta;
• możliwości zwrotu pojazdu i rezygnacji z umowy w dowolnym momencie;

– Zaproponowaliśmy LEASING Z TARCZĄ, aby przedsiębiorcy i konsumenci, dla których auto jest niezbędne do pracy, prowadzenia firmy lub realizacji obowiązków rodzinnych, mogli je kupić pomimo zawirowań w światowej gospodarce. LEASING Z TARCZĄ umożliwia sfinansowanie zakupu auta bez ryzyka, że nabywca nie poradzi sobie z ciężarem raty, gdy pogorszy się jego sytuacja finansowa. LEASING Z TARCZĄ eliminuje poczucie niepewności – mówi Michał Knitter.

Dużo chętnych

Zainteresowanie TARCZĄ LEASINGOWĄ od czasu jej wprowadzenia, tj., w listopadzie ub.r., jest bardzo duże. – Niemal co czwarty użytkownik, który poszukiwał na Carsmile.pl jakiegokolwiek rozwiązania finansowego, tj. leasingu, wynajmu długoterminowego czy kredytu, zdecydował się na nowy produkt osłonowy. Gdy spojrzymy na dane dotyczące samego leasingu, to tu możemy powiedzieć, że niemal co drugi leasingobiorca skorzystał z TARCZY. Oferta spowodowała też wzrost zainteresowania nowymi autami na platformie Carsmile. To najlepiej pokazuje, że działania osłonowe, są potrzebne w czasach niepewności i spadającej sprzedaży samochodów – podkreśla Łukasz Domański.
Zwraca jednocześnie uwagę, że rynek klasycznego leasingu, bez pakietów osłonowych, kurczy się, co potwierdzają dane ZPL. W okresie styczeń-wrzesień 2022 r. wartość finansowania udzielonego na zakup aut osobowych spadła o ponad 9% przy wzroście średniej ceny nowego auta w Polsce o ok. 14%, co oznacza, że realny spadek był znacznie głębszy niż pokazują statystyki sprzedaży leasingu.

Symulacja kosztów

Ile może wynosić przykładowa rata leasingowa z opcją zawieszenia jej w czasie przejściowych turbulencji? Carsmile przygotował symulację dla trzech samochodów: małego auta dostawczego Fiat Fiorino orz dwóch crossoverów – Seata Ateca oraz Audi Q5. Miesięczna rata netto w przypadku 5-letniego okresu umowy leasingowej, opłaty wstępnej na poziomie 10% oraz wykupu na poziomie 30% wynosi odpowiednio: 986 zł netto, 1778 zł netto oraz 2 328 zł netto.

Komentarz specjalny

Andrzej Joszczuk, Dyrektor Floty Centralnej, Polska Grupa Dealerów

W roku 2023 popyt na samochody będzie pochodził głownie ze strony flot. Zamówienia w tym segmencie się trzymają, bo firmy wymieniają floty po okresie pandemii oraz problemów z dostępnością aut. Inaczej jest w segmencie klienta mikro, czy to przedsiębiorcy, czy indywidulanego. Tutaj widać dużą niepewność, decyzje o zakupie auta podejmowane są bardzo ostrożnie, wiele osób się wstrzymuje. Dlatego wszelkie inicjatywy, które zwiększają w klientach poczucie bezpieczeństwa i sprawiają, że jest im łatwiej zdecydować się za nakup samochodu, są obecnie bardzo potrzebne na rynku. Leasing jest najpopularniejszą formą finansowania zakupu nowych aut w Polsce, dlatego pomysł, aby spłata leasingu była elastyczna, jest bardzo dobry, cały rynek powinien pójść w tę stronę, aby ożywić popyt ze strony klienta indywidulanego.

Katarzyna Siwek, Carsmile.pl