Carsmile sprzedał 3000 samochodów przez internet

W pandemicznym roku 2020, gdy rynek nowych samochodów w Polsce skurczył się o ponad 20%, Carsmile zawarł prawie 2000 umów. To wzrost o 141% względem 2019 r. Liczba samochodów sprzedanych od początku działalności internetowej platformy przekroczyła już 3000. Plany Carsmile na ten rok zakładają podwojenie wyniku z 2020 roku.

Platforma internetowa Carsmile, za pośrednictwem której można wynająć lub wyleasingować nowe auto, właśnie podała wyniki sprzedaży za 2020 rok. Potwierdzają one, że przyszłość branży motoryzacyjnej leży w internecie, a w szczególności w urządzeniach mobilnych.  Liczba zawartych umów wynajmu oraz leasingu w 2020 roku wyniosła prawie 2000, a w samym grudniu, który był rekordowym miesiącem w historii Carsmile – 215. Przypomnijmy, że rok 2020 był fatalny dla branży dealerskiej, której aktywność, licząc przez pryzmat rejestracji nowych samochodów osobowych, spadła o niemal jedną czwartą.

Podwojenie sprzedaży

– Jesteśmy na rynku od dwóch i pół roku. Naszym sukcesem jest dziś poziom sprzedaży ponad pięciokrotnie większy od przeciętnego salonu samochodowego i to pomimo faktu, że nie prowadzimy sprzedaży flotowej, czyli nie obsługujemy dużych kontraktów dla korporacji. Zbliżamy się do poziomu, w którym nasze miesięczne wyniki będą odpowiadać rocznym wynikom przeciętnego salonu w Polsce, a to nie jest nasze ostatnie słowo – zapowiada Łukasz Domański, prezes i założyciel Carsmile.  – Plany na rok 2021 zakładają podwojenie sprzedaży. We współpracy z naszym nowym inwestorem, OLX Group, chcemy wdrożyć kilka nowych projektów – podkreśla Domański.

Najważniejszym produktem Carsmile, z którego korzysta ¾ klientów, są abonamenty samochodowe, czyli wynajem auta z ubezpieczeniem i serwisami na okres od 2 do 5 lat. Umowę zawiera się elektronicznie, po uprzednim wybraniu na platformie odpowiedniego modelu pojazdu oraz złożeniu wniosku online. W e-salonie Carsmile dostępnych jest obecnie ponad 1200 samochodów, a liczba marek, z którymi współpracuje platforma, przekroczyła 30.

– Jesteśmy pionierami nie tylko w sprzedaży samochodów przez smartfona, ale też w popularyzacji abonamentów samochodowych. Te dwa główne filary naszego biznesu zostały pozytywnie zweryfikowane przez użytkowników, także w niezwykle trudnym roku 2020. Potwierdzeniem naszej skuteczności jest pozyskanie w ub.r. strategicznego inwestora, firmy OLX Group – podkreśla Michał Knitter, wiceprezes Carsmile.

3000 samochodów od premiery

Od startu swojej działalności, tj. od czerwca 2018 roku, Carsmile sprzedał w sumie 3000 samochodów. Nie byłoby to możliwe bez nowoczesnych technologii, które sprowadzają zawarcie kontraktu do kilku kliknięć. Inteligentny algorytm wylicza ratę za samochód 300 tysięcy razy dziennie.

– Obsługujemy klientów  z całej Polski. Jedynym ograniczeniem dla nas jest zasięg internetu.  Naszą platformę odwiedziło w ub.r. 1,6 miliona użytkowników, zdecydowana większość poprzez smartfona. Mądrze gospodarujemy pieniędzmi inwestorów, nie wydając ich na salony, ale na technologie zapewniające jakość i szybkość obsługi klientów – podsumowuje Michał Knitter.

Źródło: Carsmile