Cash back: nowa usługa w sklepach sieci Żabka

Oferta usług dodatkowych dostępnych w tak zwanym „Zielonym Okienku” jest stale rozwijana przez wprowadzanie nowych, innowacyjnych rozwiązań. Do tej pory klienci sklepów Żabka mieli możliwość opłacenia rachunków domowych, doładowywania telefonów komórkowych czy zawierania zakładów Totalizatora Sportowego. Jednak, aby zakupy w sklepach sieci stały się jeszcze bardziej wygodne, wprowadzono nową usługę Cash back. W ten sposób Żabka wychodzi naprzeciw potrzebom klientów zwłaszcza w tych rejonach, w których nie ma zbyt wielu bankomatów.
Pierwsze transakcje Cash back przy użyciu karty płatniczej VISA w sieci Żabka uruchomiono już w marcu 2008 roku, natomiast w maju rozpoczęto sprzedaż produktów z możliwością wypłaty gotówki dla karty MasterCard.
„Stale rozwijamy ofertę dodatkową „Zielonego Okienka” oraz prowadzimy monitoring nowych rozwiązań. Wprowadzając Cash back do sklepów sieci wychodzimy naprzeciw potrzebom naszych klientów zwłaszcza w tych rejonach, w których nie ma zbyt wielu bankomatów. Ponadto, dzięki nowej usłudze kupujący ma możliwość wypłacenia gotówki w sklepie w sposób łatwy, bezpieczny i wygodny, bez obciążenia prowizją za dokonanie wypłaty”– mówi Jacek Roszyk, prezes zarządu Żabka Polska SA.
Klienci sklepów Żabka, którzy skorzystają z usługi Cash back zyskują:
  • oszczędność czasu – mają możliwość połączenia w jednej transakcji dwóch usług: płatności za zakupy oraz wypłaty gotówki;
  • łatwiejszy dostęp do gotówki – możliwość wypłaty gotówki bez konieczności szukania bankomatu, w sklepie Żabka zlokalizowanym m.in. pobliżu skupisk biurowych, przy ciągach pieszych, centrach handlowych oraz tuż przy wyższych uczelniach;
  • większe poczucie bezpieczeństwa i wygody – ze względu na specyfikę lokalizacji punktu sprzedaży.
Jak funkcjonuje usługa Cash back?
O zamiarze dokonania zapłaty za towar przy użyciu karty płatniczej połączonej z usługą wypłaty gotówki typu Cash back, klient powinien poinformować kasjera-sprzedawcę przed rozpoczęciem transakcji. Jest to związane ze sposobem obsługi tego typu transakcji na terminalu płatniczym.
Na wydruku wykazywane są w oddzielnych pozycjach potwierdzenia transakcji – zakupu towarów, wypłaty gotówki w ramach Cash back i całkowitej kwoty transakcji. Łączna kwota transakcji sprzedaży i wypłaty gotówki w oparciu o usługę Cash back obciąża rachunek bankowy klienta.
W ciągu jednego dnia kupujący może zrealizować kilka wypłat gotówki typu Cash back, oczywiście o ile pozwala mu na to stan środków pieniężnych na rachunku bankowym lub limit karty.
Cash back jest jedną z usług cieszących się największym zainteresowaniem wśród użytkowników kart płatniczych. Umożliwia pozyskanie grona nowych klientów – osób, które korzystając z opcji wypłaty niewielkich kwot gotówki zrealizują w sklepach Żabka swoje zakupy.
Jak podaje „Gazeta Wyborcza” w pierwszym kwartale 2008 roku Polacy wypłacili w sklepach kartami Visa ponad 8 mln zł gotówki. Od stycznia do marca zanotowano ponad 63 tys. takich wypłat, podczas gdy rok wcześniej było to tylko 10 tys*.
*Na podstawie: Maciej Samcik, Gazeta Wyborcza / www.gazeta.pl