Cashless Solutions pozyskało 1,5 mln złotych na rozwój Instapay

Instapay to rozwiązanie, które automatyzuje proces realizacji płatności od kontrahentów. Jego twórcy pozyskali właśnie 1,5 mln zł na dalszy rozwój i ekspansję rynkową i uruchamiają nową wersję aplikacji o rozszerzonych funkcjonalnościach. 

fot. Shutterstock

Instapay automatyzuje płatności i poprawia ściągalność comiesięcznych należności. Jest to rozwiązanie, które po jednorazowym wprowadzeniu do systemu danych płatników nie wymaga praktycznie dodatkowego nadzoru. Automatycznie pomaga firmom w zarządzaniu należnościami, przez co poprawia ich płynność finansową (cash flow).

Oferująca Instapay spółka Cashless Solutions w ramach rundy seed otrzymała zastrzyk finansowy w postaci 1,5 miliona złotych, który zamierza przeznaczyć na rozszerzenie produktu o nowe funkcjonalności, przede wszystkim możliwość automatycznego sprawdzania statusów płatności w czasie rzeczywistym przy wykorzystaniu open bankingu oraz rozbudowanego systemu powiadomień.

Inwestorami są Assay Group oraz fundusz VC Space Bridge. – Instapay ma wszystko, by szybko stać się rosnącym biznesem fintech – rozwiązuje bowiem realny problem, z którym zmagają się setki tysięcy polskich przedsiębiorców – mówi Łukasz Blichewicz, prezes Assay Group, funduszu Venture Capital, który inwestuje w obiecujące polskie startupy.

Można powiedzieć, że Instapay to Centrala Zarządzania Należnościami, w której przeglądasz wszystkie faktury, a system na bieżąco sprawdza otrzymywane płatności, automatycznie komunikuje się z klientami i wysyła przypomnienia oraz windykuje płatności, dostosowując komunikaty do etapu tego procesu. Pracownicy firmy zyskują łatwy dostęp do istotnych informacji, które nie giną na skrzynkach e-mailowych.

Co więcej, system umożliwia także liczne integracje, m.in. z bramkami płatniczymi, co umożliwia pobieranie płatności internetowych oraz rozbudowane zarządzanie subskrypcjami w oparciu o karty płatnicze, dzięki czemu pobieranie opłat cyklicznych jest dużo łatwiejsze zarówno dla usługodawców, jak i ich klientów.

Twórcy Instapay nie chcą zastępować istniejących narzędzi, których używają firmy. Zamiast tego stawiają na integrację z popularnymi systemami biznesowymi i fakturowymi. By automatyzować dodawanie należności, w Instapay możesz połączyć swoje konto, m.in.  z iFirma, inFakt czy wFirma. Możesz wykorzystywać bramki płatnicze, tj. Stripe czy PayU do pobierania płatności i zarządzania subskrypcjami, a także wykorzystać open-banking do automatycznego sprawdzania statusów płatności, niezależnie od ich formy. Firma będzie cały czas rozszerzać zakres dostępnych integracji.

Instapay po szybkiej integracji zaimportuje faktury, dane klientów i płatności, a gdy zauważy płatność po terminie, automatycznie rozpocznie proces windykacji oparty o wiadomości e-mail, sms i voice bot, których cykle można personalizować i dostosowywać do konkretnych klientów lub etapów.

Po wystawieniu faktury w programie księgowym, płatności automatycznie pojawią się w Instapay, który od tej pory będzie je monitorować na bieżąco. Dodatkowo, można udostępnić klientom wygodną metodę płatności online, przy pomocy kart, przelewów czy blik po integracji z wybranym pośrednikiem płatności w systemie. Instapay pomaga przeprowadzić wszystkie integracje bez dodatkowych opłat. Co więcej, nie trzeba nawet używać systemu do faktur. Płatności możesz wystawić także w Instapay i poprosić o nie klientów, w przypadku kiedy obsługujesz klientów B2C.

– Chcemy zrewolucjonizować sposób, w jaki firmy pobierają i zarządzają płatnościami. Uważamy, że od ciężkiej roboty są… roboty, a firmy muszą automatyzować procesy, by zwiększyć swoją efektywność operacyjną. Instapay to rozwiązanie, które pomaga oszczędzić czas, uporządkować i ułatwić powtarzalne, nieefektywne procesy po to, by przedsiębiorcy mieli więcej przestrzeni na budowanie relacji i rozwijanie firmy – mówi Dariusz Lipa współzałożyciel i CMO Cashless Solutions sp. z o.o.

Startup rozbudowuje nie tylko funkcjonalności, lecz także bazę klientów. Obsługuje biura rachunkowe, szkoły prywatne, szkółki sportowe, magazyny samoobsługowe, firmy ochroniarskie, a teraz nawiązuje pierwsze kontakty z firmami logistycznymi, firmami ubezpieczeniowymi i hurtowniami.

Dotychczasowy produkt przeznaczony był w szczególności dla firm, które oferują płatności subskrypcyjne i abonamentowe. Platforma pomogła przetworzyć płatności o wartości kilku milionów złotych. Teraz – dzięki nowej rundzie inwestycyjnej – Instapay uruchamia nowe rozwiązanie rozszerzające funkcjonalności tak, by mogła z niego skorzystać każda firma wystawiająca faktury i płatności z odroczonym terminem – niezależnie od branży.

Instapay jest przygotowany do skalowania sprzedaży – startup szuka klientów z nowych sektorów, w których wartością jest automatyzacja procesów związanych z płatnościami rekurencyjnymi. W następnym kroku firma planuje powiększenie zespołu o kolejnych specjalistów i ekspansję zagraniczną.

Źródło: Instapay