Działania te są następstwem ogłoszenia przez PTD przy współpracy z grupą sanofi-aventis wyników przeprowadzonego w pierwszym kwartale 2005 roku ogólnopolskiego badania PolDiab. Badanie to dotyczy określenia stopnia wyrównania cukrzycy w populacji osób chorych na cukrzycę, za pomocą określenia wartości hemoglobiny glikowanej (HbA1c). Wyniki są alarmujące i wskazują na podstawowy problem w komunikacji na poziomie lekarz POZ – diabetolog, oraz lekarz – pacjent. Dlatego też głównym celem kampanii jest edukacja lekarzy oraz pacjentów, poprawa medycznej opieki nad pacjentem, osiągnięcie większej intensyfikacji leczenia oraz poprawa współpracy i komunikacji między lekarzami różnych specjalizacji. Edukacja pacjentów jest bardzo ważna z tego względu, że cukrzyca jest jedyną chorobą, w której tak naprawdę najwięcej zależy od pacjenta.
W ramach kampanii casusBTL odpowiada za kompleksową koordynację działań związanych z akcją w całej Polsce oraz za kontakty z mediami. Kampania skierowana jest przede wszystkim do środowiska medycznego. Autorzy przedsięwzięcia zamierzają do nich dotrzeć za pośrednictwem między innymi warsztatów, materiałów edukacyjnych zarówno dla lekarzy jak i pacjentów, magazynu poświęconego cukrzycy pt. ”Diabetologia na co dzień” (pierwszy numer w lipcu). Ponadto casusBTL odpowiedzialny jest za uruchomienie strony internetowej programu. Będzie można znaleźć na niej wszelkie informacje dotyczące badania PolDiab oraz programu HbA1c. Za pośrednictwem forum na stronie będzie można skorzystać z porad lekarzy specjalistów oraz samych pacjentów, wymieniających się informacjami.
Od strony merytorycznej agencję casusBTL wspierają specjaliści w dziedzinie diabetologii.