CDI przedstawia swoją strategię i plany giełdowe

Spółka zamierza przeprowadzić ofertę publiczną w celu pozyskania kapitału głównie na potrzeby finansowania wybranych przedsięwzięć deweloperskich oraz rozbudowę portfela nieruchomości. CDI zamierza zadebiutować na GPW na przełomie roku.

Strategia spółki zakłada inwestowanie i rozwój projektów w centrach miast i maksymalizację zysków poprzez zarządzanie projektami i bazą najemców.

Główne elementy modelu biznesowego i strategii realizowanej przez CDI są następujące:

Aktywny rozwój i modernizacja posiadanych obiektów, w celu zwiększania i poprawy jakości powierzchni najmu

Nabywanie nowych nieruchomości miejskich z potencjałem rozwojowym

Nieustanne zwiększanie wartości posiadanego portfela, poprzez działania marketingowe, poprawę pozycjonowania obiektów, optymalizację struktury najemców, a także okresowe przebudowy i modernizacje

Sprzedaż (całkowita lub częściowa) obiektów o ustabilizowanej pozycji rynkowej, w celu maksymalizacji zwrotów dla inwestorów, oraz finansowania zakupu nowych obiektów i rozwoju posiadanego portfela

Aktywny rozwój i modernizacja posiadanych obiektów, w celu zwiększania i poprawy jakości powierzchni najmu

Spółka realizuje strategię budowy i zarządzania obiektami handlowymi i obiektami o mieszanym przeznaczeniu z istotnym komponentem handlu detalicznego, które są położone przede wszystkim w tradycyjnie handlowych centrach miast oraz przy głównych ulicach handlowych. Centra miast stały się atrakcyjnym miejscem dla realizacji projektów deweloperskich. Zarówno kocepcje handlowe obecne juźna rynku, jak i te, które dopiero wchodzą na Polski rynek wykazują rosnące zainteresowanie lokalizacjami przy głównych ulicach handlowych i w centrach miast. Dynamiczny wzrost sprzedaź napędzany przez rosnący popyt konsumencki oraz programy rewitalizacji miast finansowane z unijnych funduszy strukturalnych, pozytywnie wpływają na atrakcyjność lokalizacji miejskich I wysokość czynszów, które w przeszłości pozostawały na niższym poziomie niż czynsze w galeriach handlowych.

Osiemnaście obiektów wchodzących w skład porfolio nieruchomości Grupy przeznaczono do przebudowy. W ciągu najbliższych pięciu lat Grupa zamierza zrealizować 11 projektów.

Nabywanie nowych nieruchomości miejskich z potencjałem rozwojowym

CDI zamierza nabywać kolejne nieruchomości w celu ich rozwoju. W miastach w których spólka posiada nieruchomości, strategia akwizycyjna CDI koncentruje się na nieruchmościach, które zwiększają moźliwości przebudowy istniejących obiektów w portfelu Spólki. W pozostałych lokalizacjach, Spółka w głównej mierze skupia się na obiektach handlowych w miastach o populacji powyżej 100 000 mieszkańców.

Nieustanne zwiększanie wartości posiadanego portfela, poprzez działania marketingowe, poprawę pozycjonowania obiektów, optymalizację struktury najemców, a także okresowe przebudowy i modernizacje

Grupa posiada doświadczoną kadrę kierowniczą i zatrudnia zespół ponad 60 specjalistów w dziedzinie nieruchomości (w tym profesjonalnych konsultantów zatrudnionych na podstawie umów o świadczenie usług), którzy odpowiadają za realizację przedsięwzięć deweloperskich oraz zarządzanie nieruchomościami, w tym za marketing, najem, utrzymanie, remontowanie i okresową modernizację portfolio nieruchomości.

Sprzedaż (całkowita lub częściowa) obiektów o ustabilizowanej pozycji rynkowej, w celu finansowania zakupu nowych obiektów i rozwoju posiadanego porfolio

Grupa dokonuje sprzedaży wybranych obiektów o ustabilizowanej pozycji rynkowej, w celu finansowania zakupu nowych nieruchomości i rozwoju posiadanego portfolio. Sprzedaż może dotyczyć całości obiektów lub ich części.

W 2006 r. Grupa wykazała przychody na poziomie 86,05 mln PLN oraz zysk netto wynoszący 294,25 mln PLN. Główne źródła przychodów Grupy to wpływy z tytułu najmu i opłat eksploatacyjnych. W roku zakończonym 31 grudnia 2006 r. łączne przychody Grupy z tytułu należności czynszowych i opłat eksploatacyjnych wyniosły odpowiednio 58 484 PLN i 24 995 PLN.

„Koncentrujemy naszą uwagę na lokalizacjach handlowych w centrach miast i jest to jeden z elementów strategii wyróżniających nas na tle konkurencji. Wraz z przyspieszeniem gospodarczego wzrostu Polski i zwiększonym popytem konsumenckim w sektorze handlu detalicznego lokalizacje w centrach miast stają się coraz bardziej interesujące dla sieci handlowych, zarówno tych już obecnych na rynku, jak i dopiero na niego wchodzących. Dysponujemy unikalnym w skali kraju portoflio nieruchomości zlokalizowanych w handlowych centrach miast i odczuwamy rosnący popyt ze strony najemców na tego rodzaju obiekty.” – powiedział Patrick Delcol, Prezes Zarządu CDI.

„Zamierzamy przeprowadzić ofertę publiczną aby pozyskać środki przede wszystkim na sfinansowanie wybranych projektów deweloperskich oraz inwestycje w rozbudowę naszego portfela nieruchomości. – dodał Patrick Delcol