Zaledwie w kilka dni od pojawienia się informacji o planach wejścia do Polski systemu Trusted Shops, największa polska porównywarka Ceneo.pl informuje, że wprowadza Program Ochrony Kupujących. Istotą POK-u jest wypłacanie rekompensat dla użytkowników, którzy nie otrzymali zakupionego towaru bądź otrzymali towar niezgodny z zamówieniem.
Program Ochrony Kupujących to kolejne po „Zaufanych opiniach” narzędzie Ceneo, które ma za zadanie przyczynić się do wzrostu bezpieczeństwa w e-zakupach.
„Rynek e-commerce w Polsce zmienia się dynamicznie. Ciągle powstają nowe sklepy, część z nich nie jest w stanie sprostać wyzwaniom przed jakimi stanęły i szybko kończą działalność. Klienci bywają narażeni na straty a reputacja całej branży cierpi – mówi Mariola Berg, Dyrektor Działu Zaufanie i Bezpieczeństwo Ceneo.pl – Jako serwis odwiedzany miesięcznie przez miliony Polaków, chcemy dać gwarancję Użytkownikom, że zakupy dokonywane za pośrednictwem Ceneo są całkowicie bezpieczne. Pragniemy wskazać naszym Użytkownikom, w których sklepach bez obaw mogą dokonywać zakupów!” – dodaje.
POK będzie całkowicie bezpłatny dla użytkowników, na początek obejmie swoim zasięgiem część sklepów obecnych na Ceneo. Będą to sklepy, które mają odpowiednio dużą ilość „Zaufanych opinii” i Ceneo już teraz może za nie ręczyć. Takie zaufane sklepy będą oznaczone na stronie Ceneo, specjalnym znaczkiem POK-u. Wraz z rozwojem Programu liczba sklepów nim objętych będzie rosła. Autorzy rozwiązania zapewniają, że dążą do sytuacji, w której użytkownicy odwiedzający porównywarkę w ogóle nie będą się zastanawiać nad tym czy e-zakupy są bezpieczne czy też nie. To będzie oczywiste.
Źródło: Ceneo