Certyfikat ISO dla IT Banku Zachodniego WBK

Oznacza to, że zarządzanie infrastrukturą teleinformatyczną banku oraz dostarczanie usług IT dla klienta wewnętrznego i zewnętrznego realizowane jest w oparciu o procesy bazujące na tak zwanych „najlepszych praktykach” – IT Infrastructure Library (ITIL), podlega skutecznej kontroli oraz ciągłemu doskonaleniu.

Podczas działań przygotowawczych do certyfikacji przeprowadzono wewnętrzną weryfikację procesów oraz kompleksowe szkolenie pracowników z zakresu świadczenia usług IT. Projekt realizowany był w ramach Programu Olympus Grupy AIB, większościowego akcjonariusza Banku Zachodniego WBK.

Audyt certyfikacyjny przeprowadziła firma Det Norske Veritas, a później jego wynik został zweryfikowany i zatwierdzony przez międzynarodowe forum zarządzania usługami (IT Service Management Forum). W ten sposób organizacja IT BZ WBK znalazła się w elitarnym gronie 150 organizacji na świecie. Informacja na stronie ITSMF:

http://www.isoiec20000certification.com/companydetail.asp?CompID=340

Certyfikat ISO 20000 dla Systemu Zarządzania Usługami IT oznacza dla odbiorców usług IT Banku Zachodniego WBK zapewnienie uzgodnionej z klientem wysokiej dostępności, ciągłości oraz bezpieczeństwa systemów oraz efektywnego wsparcia dla wdrażanych zmian. Zapewnione jest także skuteczne wsparcie w razie ewentualnych sytuacji awaryjnych, a aktywne działania zapobiegają występowaniu problemów.