Spółka szacuje, że z obecnie przeprowadzanej oferty prywatnej pozyska z rynku min. 1,5 mln zł. Pieniądze z emisji zostaną przeznaczone zostaną na dalszy rozwój technologiczny platformy, kampanię marketingową oraz poszerzenie oferty dystrybuowanych produktów.
Model biznesu CFI freeFund zakłada generowanie zysków z części opłat za zarządzanie, jakie TFI przekazują dystrybutorom oraz prowizji od sprzedaży produktów strukturyzowanych i polis oszczędnościowo – ubezpieczeniowych.
„Rentowność platformy w dużej mierze uzależniona jest od wysokości aktywów, które uda nam się pozyskać w administrację. Nasze pierwotne plany zakładały zdobycie około 1,5 mld zł w horyzoncie 5 lat, co przełoży się roczne zyski rzędu kilkunastu milionów zł, przy relatywnie niskich kosztach własnych. Uważamy, że mimo obecnych zawirowań na rynku ta prognoza jest wciąż aktualna” – powiedział Jarosław Orliński, Dyrektor Finansowy CFI freeFUND S.A.
„Oprócz platformy skierowanej do klienta detalicznego, rozwijamy aplikację dla dystrybutorów sieciowych, która w pierwszej kolejności zostanie wdrożona w 10 oddziałach Doradcy24. Oferta dla dystrybutorów sieciowych jest dla nas aktualnie jednym z kluczowych aspektów dalszego rozwoju, w której widzimy znaczny potencjał wzrostu” – mówi Tomasz Adamski, Prezes Zarządu CFI freeFUND S.A.
Właścicielem freeFUND jest spółka Doradcy24, powiązana pośrednio z Wrocławskim Domem Maklerskim. Doradcy24 posiadają akcje, które stanowią 66,15 proc. udział w kapitale zakładowym freeFUND i 75,47 proc. udział w głosach na WZA. Natomiast udziałowcem w spółce Doradcy24 (na poziomie 32,83 proc.) jest Privilege Capital Management, fundusz private equity będący 100 proc. własnością WDM.