Chcesz utrzymać ciągłość wypłat z Programu Rodzina 500+? Złóż wniosek do końca sierpnia przez bank

Bank wciąż utrzymuje pozycję lidera w liczbie złożonych wniosków on-line. Od początku sierpnia ich liczba wzrosła do 150 tys. – to 1/3 wszystkich wniosków złożonych drogą internetową. Od kwietnia 2016 roku do dziś klienci złożyli ich w sumie ponad 330 tys. Na wysłanie wniosku na kolejny okres pozostało tylko dwa dni jeśli ma być zachowana ciągłość wypłat.

Wnioski składane z poziomu serwisu transakcyjnego banku są bezpieczne i  łatwe w obsłudze – wystarczy wejść po zalogowaniu do konta w zakładkę e-urząd. Część danych, takich jak: imię, nazwisko, pesel, adres zameldowania, nr telefonu, adres email i numer rachunku bankowego, zostanie uzupełniona automatycznie, co znacznie przyspiesza jego wypełnienie. Następnie dane z wypełnionego wniosku są przesyłane do systemu administracji publicznej Emp@tia. Na wskazany we wniosku adres e-mail wysyłane jest Urzędowe Poświadczenie Odbioru tzw. UPO. Weryfikacją wniosku, przetwarzaniem danych i wypłatą świadczeń zajmuje się właściwy organ administracji wskazany przez osobę wnioskującą.

– Klienci bardzo chętnie korzystają z możliwości wnioskowania przez bankowe serwisy transakcyjne. Liczba 150 tys. wniosków złożonych za pośrednictwem banku stawia nas na pozycji lidera wśród banków. Jednocześnie pokazuje to, że cyfryzacja odpowiada na potrzeby coraz większej liczby klientów – mówi Michał Macierzyński, zastępca dyrektora Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej w PKO Banku Polskim.

Wniosek Rodzina 500+ należy składać co roku.  Dotyczy to rodzin, które do tej pory korzystały z programu jak i tych, którzy będą dopiero z niego korzystać. Wypełnienie wniosku zajmuje kilka minut, ale niezbędne jest przygotowanie wcześniej niezbędnych dokumentów w wersji elektronicznej m.in. potwierdzające dochody rodziny czy sytuację formalno-prawną rodziny. Ich rodzaj uzależniony jest od indywidualnej sytuacji wnioskującego

Klienci PKO Banku Polskiego coraz chętniej korzystają z usług e-urzędów. Od połowy października ubiegłego roku 175 tys. osób skorzystało z możliwości założenia Profilu Zaufanego przez serwisy transakcyjne banku, a blisko 8,5 miliona użytkowników iPKO i Inteligo ma dostęp do platformy PUE ZUS.