Ciasno na rynku pośredników

Na początku doradcy AWD będą oferowali produkty pięciu banków, czterech czołowych ubezpieczycieli oraz pięciu największych graczy na rynku funduszy inwestycyjnych. Wśród produktów bankowych będą nie tylko kredyty hipoteczne, ale również gotówkowe i karty kredytowe. Firma AWD chce się zająć kompleksową obsługą, czyli analizą sytuacji finansowej klienta oraz jego oczekiwań w zakresie ubezpieczeń, planów emerytalnych, spłaty kredytów i innych zobowiązań finansowych. Za pośrednictwem AWD klienci będą mogli korzystać również z produktów oferowanych przez zagraniczne instytucje. Na początku (choć jeszcze nie od kwietnia) będą to fundusze inwestycyjne.

Firma ma już przygotowaną strukturę organizacyjną (w jej skład wchodzi 15 dyrektorów regionalnych), a od 15 stycznia rozpocznie się proces rekrutacji doradców finansowych. Od kwietnia rozpocznie działalność 20 biur z 3–4-osobowymi zespołami sprzedawców. Według nieoficjalnych informacji, na koniec przyszłego roku AWD chce mieć około 100 oddziałów w całej Polsce. Jej przedstawiciele podkreślają, że będzie to pierwszy w pełni niezależny doradca finansowy, ponieważ nie jest powiązany z żadną instytucją finansową działającą na naszym rynku.

Rodzimi gracze – Expander i Open Finance – nie boją się konkurenta. Ich pozycja na rynku jest mocna i jak podkreślają przedstawiciele obydwu firm, nowy rywal pomoże zbudować kategorię doradztwa finansowego.

Usługi AWD będą bezpłatne. Podobnie jak w przypadku Open Finance czy Expandera, firmie zapłacą banki a nie klienci. Na początku oferta firmy będzie skierowana do klientów indywidualnych, ale docelowo także do małych i średnich firm.