Citi Handlowy konsekwentnie dla swoich klientów

Citi Handlowy

Aktywne wsparcie Banku dla realizacji planów rozwoju klientów. Rozwój bankowości relacyjnej – depozyty klientów indywidualnych w górę o 12% r./r. Konsekwentny wzrost biznesu klientowskiego – przychody w górę do poziomu 467 mln zł. To tylko niektóre osiągnięcia Citi Handlowego w tym kwartale.

To był dobry kwartał dla naszych klientów. Zgodnie z zapowiedziami, aktywnie wspieraliśmy inwestycje naszych klientów instytucjonalnych oraz realizację planów klientów bankowości detalicznej. To przełożyło się na oczekiwane wzrosty wolumenów. Stworzyliśmy pierwszy na rynku nowoczesny model bankowości detalicznej, co pozwala nam dzisiaj odnotowywać wzrost liczby klientów w strategicznych dla nas segmentach. W obszarze bankowości korporacyjnej pozostajemy bankiem pierwszego wyboru dla polskich klientów inwestujących zagranicą i międzynarodowych korporacji, które decydują się prowadzić biznes w Polsce, powiedział Sławomir S. Sikora, Prezes Citi Handlowy. Na wynik netto w tym kwartale wpłynęły zdarzenie jednorazowe – konieczność zaksięgowania składki na fundusz przymusowej restrukturyzacji banków oraz warunki rynkowe dla działalności skarbcowej.

W I kwartale 2017 roku Bank urósł w obszarze przychodów do poziomu 467 mln zł. Na wynik Banku wpłynęło zdarzenie jednorazowe związane ze wzrostem kosztów regulacyjnych oraz strategia zarządzania ryzkiem w obszarze działalności skarbcowej, w której kluczowe pozostają zapewnienie bezpieczeństwa i silnej pozycji kapitałowej Banku.

Pierwszy nowoczesny model bankowości detalicznej

Wyprzedzając trendy rynkowe Citi Handlowy stworzył nowoczesny model bankowości oparty o sieć placówek Smart, wzbogaconą o nowy format mini placówek Smart oraz wsparcie ponad 100 mobilnych doradców. Drugim filarem filozofii Smart jest mobilna i internetowa bankowość. W I kwartale tego roku Bank udostępnił nowy system bankowości online, którego celem jest podwyższenie jakości codziennego bankowania oraz dostarczanie klientom w sposób szybki i wygodny nowych produktów. W rezultacie na koniec marca, zaledwie miesiąc po uruchomieniu nowego Citibank Online, udział sprzedaży kart kredytowych przez Internet sięgnął poziomu 42%. Bank na bieżąco zbiera opinie klientów dotyczące nowego systemu i wprowadza adekwatne zmiany. W marcu 2017 r. w porównaniu do tego samego roku do bankowości Citibank Online zalogowało się ponad 10 tys. więcej klientów. W tym samym okresie wzrosła o 9,5 tys.  liczba osób logujących się do bankowości mobilnej (korzystając zarówno z aplikacji mobilnej, jak i wersji light czyli wersji przeglądarkowej). Większość klientów korzystała przy tym od razu z nowego Citibank Online. Nowoczesne podejście do bankowości przekłada się na wzrost satysfakcji klientów indywidualnych. W niezależnym badaniu zleconym agencji ORC International Bank na tle swoich największych konkurentów uplasował się na pozycji numer 1 jeśli chodzi o Kartę Kredytową, numer 1 w zakresie bankowości CitiPriority oraz numer 2 w obszarze bankowości dla klientów zamożnych.

Citi Handlowy pozostaje przy tym jeszcze bardziej widoczny dla klientów. Na wiosnę w 10 miastach w całej Polsce pojawiły się tysiące rowerów miejskich z reklamą Citi Handlowy. Jako pierwszy bank na polskim rynku Citi Handlowy wykorzystał aż 70% rowerów miejskich w całym kraju. Wraz z zaangażowaniem Banku liczba wypożyczeni w marcu siegnęła 800 tysięcy, czyli była niemal trzy razy wyższa niż w roku ubiegłym.

Bank pierwszego wyboru dla klientów z globalnymi aspiracjami

Bank niezmiennie zajmuje wiodącą pozycję na rynku FX.  Z ofertą ponad 130 walut pozostaje bankiem pierwszego wyboru dla klientów realizujących swój biznes w najdalszych zakątkach świata. Dla większej wygody klientów dostęp do platformy Citi FX Pulse, jak i systemu bankowości elektronicznej dla firm, CitiDirect, dostępne są za jednym logowaniem. Oferta walutowa oparta o unikatową ekspertyzę rynkową wzbogacona została także o aplikacją Puls Rynku, która pozwala na szybki kontakt z dealerami oraz daje bieżący dostęp do najświeższych komentarzy rynkowych ekspertów Banku.

Dzięki wsparciu globalnej sieci oraz zestawowi unikatowych rozwiązań technologicznych Citi Handlowy to także instytucja finansowa pierwszego wyboru dla polskich firm, które realizują ekspansję zagraniczną, a także międzynarodowych inwestorów, którzy decydują się na rozwój swojego biznesu w Polsce. W I kwartale tego roku liczba firm w ramach programu Emerging Market Champions zwiększyła się o 12% r./r. i wynosi dzisiaj 415. Polskie Małe i Średnie Przedsiębiorstwa wraz z Citi Handlowy inwestują dzisiaj już 44 krajach świata.

W I kwartale tego roku Bank dla zwiększenia wygody i bezpieczeństwa bankowości korporacyjnej unowocześnił kolejne procesy i produkty. Digitalizacja objęła m.in. aplikację do zarządzania kartami biznesowymi. CitiManager funkcjonuje w dwóch wersjach: klasycznej na komputer, jak i mobilnej, na urządzenia mobilne, co pozwala na przeprowadzenie szybkiej analityki płatności z setek dostępnych zmiennych. Robotyzacja procesów operacyjnych, której celem jest zwiększenie szybkości oraz zapewnienie jeszcze większego bezpieczeństwa, pilotażowo objęła w tym kwartale procesy z zakresu przeciwdziałania praniu pieniędzy.

Po raz kolejny z rzędu na początku roku Bank zwyciężył także w konkursie Ministerstwa Finansów na pełnienie funkcji Dealera Skarbowych Papierów Wartościowych. Citi Handlowy konsekwentnie, od lat, działa na rzecz promowania polskiego rynku oraz aktywnie wspiera realizacje polityki emisyjnej krajowego długu.

Więcej informacji o wynikach Banku za I kwartał 2017 rok w raporcie na stronie Relacji Inwestorskich: www.citihandlowy.pl