W najnowszej edycji badania Indeksu BI-NGO, w którym oceniane są strony internetowe 500 największych firm w Polsce pod kątem komunikacji na temat zaangażowania społecznego, Citi Handlowy uplasował się na miejscu pierwszym. Bank jest pierwszą w historii badań instytucją, której internetową komunikację społecznego zaangażowania oceniono na maksymalną liczbę punktów.
Jesteśmy powszechnie uznawani za lidera odpowiedzialnego biznesu (CSR) i jak się okazuje widać to również w Internecie. Cieszy nas, że z niezależnych badań Indeksu BI-NGO wynika, że w kwestii komunikacji społecznego zaangażowania w Internecie możemy być traktowani jako wzór. To dla nas bardzo ważne, biorąc pod uwagę wzrastająca z roku na rok popularność i rolę internetu w działaniach społecznych i biznesowych, powiedział Witold Zieliński, wiceprezes zarządu Citi Handlowy.
Badania Indeksu BI-NGO przygotował Instytut Partnerstwa Biznesu i Organizacji Pozarządowych BI-NGO działający przy Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Organizacja sprawdziła, w jaki sposób firmy informują o działalności społecznej na swoich stronach internetowych.
Przy audycie jakości komunikacji o zaangażowaniu społecznym wzięto pod uwagę pięć aspektów: czy firma w swoich strategicznych dokumentach deklaruje wrażliwość na problemy społeczne; czy konsekwentnie realizuje projekty społeczne i czy są one różnorodne; na ile przejrzyście o nich informuje; czy mierzy efekty swojej działalności oraz w jaki sposób eksponuje na stronie www informacje na ten temat. Badania przeprowadzono w oparciu o listę 500 największych firm dziennika „Rzeczpospolita”.
Źródło: Citi Handlowy