Citi Handlowy ogłasza wyniki za III kwartał

W trzecim kwartale tego roku Citi Handlowy zarobił netto 183 mln. To wynik znacznie lepszy od oczekiwań inwestorów i o 21 proc. wyższy niż wynik odnotowany w II kwartale tego roku.

W minionym kwartale bank konsekwentnie kontynuował proces zwiększania wolumenów kredytowych. Kredyty w bankowości korporacyjnej wzrosły o 12 proc., co oznacza wynik znacznie wyższy niż łączny wzrost kredytów w sektorze. O 20% wzrosło też saldo produktów hipotecznych banku. Bank istotnie zwiększył też liczbę kont osobistych oraz aktywnych kart kredytowych. Citi Handlowy podtrzymuje swoje deklaracje dotyczące zwiększenia inwestycji w jakość obsługi klientów i ponawia swój apel o stworzenie wspólnej metodologii badań jakości usług bankowych.

W III kwartale 2011 roku Citi Handlowy wypracował skonsolidowany zysk netto w wysokości 182,7 mln zł, co oznacza wzrost o 21 proc. w porównaniu do drugiego kwartału. Przychody banku wzrosły o 6 proc. kwartał do kwartału i osiągnęły poziom 608,3 mln zł. Znaczący wzrost wolumenów kredytowych po stronie korporacyjnej i stabilny poziom po stronie detalicznej przyczyniły się do wzrostu wyniku z tytułu odsetek o 2 proc. do poziomu 356,5 mln. Bank utrzymał przy tym stabilny poziom marży na aktywach odsetkowych na poziomie 4 proc. Jednocześnie bank odnotował istotny wzrost marży operacyjnej na poziomie 20 proc. kwartał do kwartału. W minionym kwartale bank potwierdził swoją skuteczność w zakresie kontroli kosztów i odnotował spadek kosztów działania o 2 proc. kwartał do kwartału, co wpłynęło na obniżenie wskaźnika kosztów do dochodów z poziomu 64 proc. w II kwartale tego roku do poziomu 59 proc.

Citi Handlowy buduje wolumeny

To już szósty kwartał z kolei, kiedy Bank odnotowuje wzrost kredytów korporacyjnych. Trzeci kwartał 2011 roku bank zamknął wzrostem na poziomie 12 % w porównaniu do II kwartału tego roku. Wśród największych transakcji tego okresu należy odnotować zawarcie umowy na kredyt inwestycyjny na kwotę 75, 2 mln dolarów, udział banku w emisji obligacji PGNiG na kwotę 5 mld zł (bank jako jeden ze współorganizatorów, udział w emisji – 750 mln zł), a także zdobycie nowego klienta samorządowego – Gminy Wałbrzych. Kwartał ten Citi Handlowy zamyka także na wiodącej pozycji w obszarze usług finansowania handlu. Odnotowując wzrost obrotów faktoringowych o ponad 200 proc. wobec rezultatów z analogicznego okresu roku ubiegłego, z wartością wykupionych faktur na ponad 4 mld zł, bank podtrzymuje silną pozycję drugiego faktora na rynku bankowym.

Saldo produktów hipotecznych w tym samym okresie wzrosło o 20% do poziomu 516 mln zł. Rośnie przy tym liczba aktywnych kart kredytowych – z 620 tys. w II kwartale do 649 tys. w III kwartale tego roku. Karta Kredytowa Citi Handlowy pozostaje najczęściej używanym plastikiem na rynku – bank obronił pozycję lidera na rynku kart kredytowych pod względem pod względem wartości transakcji (22,6 %, II kwartał 2011, dane: ZBP).

Citi Handlowy konkuruje innowacyjnością

Bank w trzecim kwartale tego roku potwierdził swoją skuteczność w budowaniu silnej pozycji rynkowej przez innowacyjność. Jako pierwszy bank na polskim rynku Citi Handlowy wprowadził usługę, która pozwala na opłacanie rachunków przez skanowanie kodów 2D na fakturach papierowych i elektronicznych. Z innowacyjnej usługi FotoKasa korzystać mogą użytkownicy aplikacji bankowości mobilnej Citi Mobile.

„Najbardziej Innowacyjny Bank w obszarze wymiany walut” to z kolei tytuł jaki Citi uzyskał od The Banker. Bank został wyróżniony za wprowadzenie najbardziej nowatorskiego narzędzia do wymiany walut CitiFX Pulse. Innowacyjność, która łączy w sobie nowoczesność z praktycznym rozwiązaniem, doceniają też klienci. W trzecim kwartale bank odnotował wzrost liczby zleceń walutowych o 81% w porównaniu do II kwartału 2011 roku.

Citi Handlowy konkuruje jakością

Niezmiennie bank szczególny nacisk kładzie na wysoką jakość obsługi i nieustannie wdraża inicjatywy na rzecz jej poprawy. NPS dla CitiPhone wyniósł na koniec września 2011 67,4 proc., dla jakości obsługi w Oddziałach 44,1%. W przypadku CitiService, obsługującego przedsiębiorców, NPS na koniec II kwartału sięgnął rekordowego poziomu 66%. Bank przypomina, iż już ponad rok temu zaapelował do swoich konkurentów do wprowadzenia wspólnej metodologii badania jakości usług
w sektorze bankowych 

Prezentacja z konferencji prasowej podsumowującej wyniki III kwartału dostępna jest na stronie www.citihandlowy.pl w sekcji Biuro Prasowe/Materiały dla mediów.

Źródło: Citi Handlowy