Citi Handlowy po cichu się zmienia

Citi Handlowy, bo tak brzmi od jakiegoś czasu nowa nazwa instytucji, wprowadza duże zmiany w swoim systemie bankowości internetowej. Co prawda domena citi.pl nie należy do Citka, tylko do Centrum Informacji Turystycznej w Internecie, to jednak zapowiadane kiedyś przez polskich managerów zmiany wchodzą w życie. Co prawda nie tak szybko, jak się można było spodziewać, ale jednak!Przede wszystkim wprowadzane są zmiany w systemie bankowości internetowej. Nowa platforma dzięki zmienionej szacie graficznej umożliwi wygodniejsze i bardziej przyjazne korzystanie z tego kanału dostępu.

Z większych zmian, które są w tej chwili komunikowane należy wymienić:

– automatyczny podgląd zestawienia sald rachunków (od razu po zalogowaniu),

– możliwość drukowania potwierdzenia płatności,

– możliwość samodzielnego zarządzania hasłami,

– dostęp do stron informacyjnych bez konieczności wylogowania się z systemu transakcyjnego.

To oczywiście kosmetyka, jednak w znaczący sposób ułatwiająca korzystanie z bankowości internetowej banku. Ciekawą nowością ma być wdrożenie specjalnych kart identyfikacyjnych. Do tej pory można się było logować wprowadzając numer karty płatniczej. Ta opcja pozostanie – jednak prawdopodobnie pojawi się również równoległa opcja w postaci nowej karty.

Warto tutaj przypomnieć, że od jakiegoś czasu bank wydaje do konta przezroczystą kartę MasterCard. Poza funkcjonalnością zwykłego Maestro, karta jako jedna z niewielu płaskich kart na rynku dołączanych do konta, pozwala na dokonywanie płatności za zakupy w internecie. Co ciekawe – aktywacja lub rezygnacja z tej usługi jest możliwe za pośrednictwem CitiPhone! Dodatkowym zabezpieczeniem jest możliwość ustanowienia indywidualnego, dziennego limitu transakcji. Dodając do tego ciekawe kosztowo konto internetowe czy promocję zwykłego rachunku dla klientów, którzy zadeklarują zasilanie konta osobistego CitiKonto wynagrodzeniem w wysokości min. 1500 zł miesięcznie – w sumie robi się z tego bardzo ciekawa oferta. Zwłaszcza w połączeniu np. z rachunkiem oszczędnościowym.

Jak będzie wyglądał nowy Citibank Online (chyba powinno być teraz Citi Online)? Być może będzie miał coś wspólnego z tym, co jest już chociażby w Wielkiej Brytanii. Szczegóły jak zapowiada bank – będą wkrótce.

Patrząc na całość poczynań Citi – dzieje się bardzo dużo. Bank prowadzi intensywne kampanie reklamowe, tworzy nowe oddziały, cały czas zmienia ofertę. Wszystko idzie zatem w dobrym kierunku. Wszystko poza jednym. Kredytami mieszkaniowymi. Zanim na dobre bank zdążył je zaoferować (czy raczej jeszcze nie zdążył), to przyszło ochłodzenie rynku. A przecież hipoteki to był doskonały sposób na promocję marki i zdobycie sporej liczby klientów. Czyli niewykorzystana szansa…

A swoją drogą. Citi zmienia też sporo w ofercie firmowej. Od jakiegoś czasu jest nowe konto dla małych firm. Do tego trwa duża rekrutacja w CitiBusiness. Już patrząc na miasta, w których bank prowadzi rekrutację, czuć respekt: Białystok, Bielsko-Biała, Bydgoszcz, Częstochowa, Elbląg, Gorzów Wielkopolski, Gdańsk, Gdynia, Kalisz, Katowice, Kielce, Konin, Koszalin, Kraków, Leszno, Lublin, Łódź, Mielec, Olsztyn, Opole, Piła, Płock, Poznań, Radom, Rzeszów, Słupsk, Szczecin, Toruń, Warszawa, Włocławek, Wrocław, Zielona Góra.