Citi Handlowy „Przyjaznym Bankiem Newsweeka”

Wczoraj wieczorem na Kongresie Bankowym ogłoszono wyniki tegorocznych  rankingów: „Przyjazny Bank Newsweeka” oraz najlepszych banków dla małych i średnich firm magazynu Forbes. Citi Handlowy awansował w porównaniu z rokiem ubiegłym i wszedł na podium w  kategorii „Przyjazny Bank dla klienta tradycyjnego”. Trzecie miejsce i trzy gwiazdki Bank zdobył także w rankingu banków dla fim Forbesa.

 

O pozycji w zestawieniu Newsweeka decydują rezultaty badań zrealizowanych metodą mystery shopper („tajemniczy klient”) przez audytorów MillwardBrown SMG/KRC. Banki oceniane są w trzech kategoriach: bank przyjazny dla tradycyjnego klienta, dla osób korzystających z bankowości internetowej oraz dla klienta bankowości mobilnej. Aby uzyskać medal w dziedzinie bankowości tradycyjnej należało dostać jak najwyższe noty za jakość obsługi (m.in. wiedza i kompetencje pracowników, dyskrecja podczas obsługi), charakterystykę placówki ( m.in. możliwość zaparkowania w pobliżu placówki, czystość dostosowanie oddziału do obsługi osób niepełnosprawnych) oraz metody pozyskania i utrzymania klienta, skuteczność rozpoznania jego potrzeb i dopasowanie odpowiedniej oferty.

 

Jak powiedział prezes Citi Handlowy, Sławomir S. Sikora po odbiorze nagrody: „-Nas ta nagroda cieszy podwójnie. Po pierwsze przypada w ważnym momencie – w dwusetną rocznicę grupy Citi i na 140 jubileusz Banku Handlowego. Po drugie to ważny sygnał, że postawienie w strategii na jakość, innowacje i przejrzystość było bardzo dobrym krokiem. Zrobilismy to trzy lata temu. Zrobiliśmy pierwsi, i teraz widać, że klienci to doceniają, co pokazują wyniki Banku i kurs naszych akcji na giełdzie.”.

Natomiast rating magazynu Forbes powstaje w oparciu o powszechnie dostępne dane takie jak cenniki banków oraz informacje o ofercie usług i produktów finansowych dla firm. Redakcja Forbesa oceniała banki w pięciu kategoriach: cena (najtańszy koszyk podstawowych produktów), oferta kredytów, lokaty, jakość obsługi i różnorodność oferty. Maksymalnie można było zdobyć 5 gwiazdek. Przy obranej metodologii wyróżniono 14 banków – 4 na pięć gwiazdek, 2 otrzymały cztery gwiazdki, 8 – trzy.

/Idea Bank