Citi Handlowy rusza z kampanią na 150-lecie istnienia

W 2020 roku Citi Handlowy obchodzi 150-lecie powstania i wspierania postępu. Ten wyjątkowy w skali Polski i Europy jubileusz upłynął pod znakiem wsparcia dla klientów, pracowników oraz społeczności lokalnej. Zrealizowano m.in. akcję #CisiBohaterowie, w której bank wraz z pracownikami i klientami wspiera służby medyczne w walce z pandemią. Na koniec roku rusza kampania przypominająca o rocznicy najstarszego polskiego banku komercyjnego i jednego z najstarszych nieprzerwanie działających banków w Europie.

Citi Handlowy

Wsparcie służb medycznych w tym bezprecedensowym roku to wyjątkowy sposób na uczczenie 150-rocznicy powstania banku. Fundacja Citi Handlowy oraz wolontariusze Citi ufundowali m.in. ponad 8300 posiłków dla ratowników medycznych w pierwszych tygodniach pandemii. Wolontariusze Citi szyli maseczki i przygotowywali paczki dla seniorów. Bank przekazał 2 mobilne respiratory, ponad 1000 kompletów odzieży ochronnej (maski, przyłbice, kombinezony), 6 nowoczesnych urządzeń mobilne USG, 1 wideolaryngoskop oraz środki ochrony osobistej dla służb medycznych w Warszawie i Olsztynie. Ponad 100 komputerów do nauki zdalnej trafiło do domów dziecka. Bank i pracownicy sfinansowali także zasadzenie 2 hektarów lasu, który został zabezpieczony prawnie przed wycięciem. Dodatkowo, uruchomiono CyberMocną Szkołą, serię warsztatów online dla nauczycieli, by pomóc im w prowadzeniu angażujących i bezpiecznych zajęć online. Dzisiaj w CyberMocnej szkołe bierze udział niemal 600 nauczycieli z całej Polski, a Fundacja Citi Handlowy, koordynująca działania CSR Banku, wobec tak dużego zainteresowania już planuje skalowanie projektu. W pomoc przez cały rok zaangażowało się ponad 2000 wolontariuszy #CitiVolunteers – pracowników i klientów.

– Gdy na początku roku mówiłem o odważnym podejmowaniu wyzwań, chyba nikt z nas nie miał świadomości, z czym przyjdzie się nam w tym roku zmierzyć. Mijający rok był czasem, w którym udowodniliśmy, że razem możemy osiągnąć bardzo dużo. Wspieraliśmy tych, którzy tego wsparcia na pierwszej linii walki z pandemia potrzebowali. Z myślą o przyszłych pokoleniach zasadziliśmy „las na zawsze”. Zachowując ciągłość działań, wdrażaliśmy nowe rozwiązanie dla klientów. Ta solidarność, za którą dzisiaj dziękuję, to najlepsza miara postępu w 150-letniej historii banku – mówi Sławomir S. Sikora, prezes Citi Handlowy.

Dziś rusza kampania podsumowująca rocznicę istnienia banku. Głównym przekazem akcji jest postęp oraz wsparcie dla klientów, pracowników, społeczności, które w tym roku nabrało zupełnie innego znaczenia. Kampania będzie oparta o 90-sekundowy spot, który można obejrzeć na stronie www poświęconej rocznicy banku. W filmach wystąpili pracownicy Banku. 30-sekundowe wersje spotu będzie można zobaczyć w największych polskich portalach internetowych. Kampanię, która potrwa 4 tygodnie, zaplanowała agencja Spark Foundry, a spot przygotowała agencja Golden Submarine.

Citi Handlowy to najstarszy bank w Polsce z tak długą nieprzerwaną historią działalności. Przez te lata bank rozwijał polską przedsiębiorczość i innowacje. Dostarczał rozwiązań finansowych oraz wspierał ambicje i plany klientów, ich dążenie do rozwijania skrzydeł oraz wdrażania nowatorskich pomysłów. To było 150 lat postępu dla Polski oraz z Polską.

Założony w Warszawie w 1870 roku przez wybitnego przedsiębiorcę i filantropa, Leopolda Kronenberga, bank stał się liderem rynku finansowego naszego kraju. Przed wybuchem I wojny światowej był największym prywatnym bankiem na ziemiach polskich i jednym z niewielu prowadzących obsługę finansową handlu z Rosją i Europą zachodnią. Przetrwał dwie wojny światowe nie przerywając działalności. Dwadzieścia lat temu, Citi, największa instytucja finansowa świata, stała się większościowym akcjonariuszem spółki. Tym samym dała impuls do rozszerzenia oferty na rynki światowe – wprowadzając jednocześnie ­do banku globalny know-how oparty na 200-letnim doświadczeniu współpracy z międzynarodowymi spółkami. Dziś Citi Handlowy to instytucja pierwszego wyboru dla dużych klientów, których wizją jest nieograniczony administracyjnymi podziałami rozwój i innowacje.

Źródło: Citi Handlowy