Citi Handlowy stawia na sprzedaż krzyżową

„– Będziemy kłaść nacisk na zwiększenie współpracy z naszymi klientami, szczególnie tymi, którzy kupili od nas tylko jeden produkt” – mówi Sławomir Sikora, prezes Banku Handlowego.

 

„Żeby tę współpracę ułatwić, bank na nowo posegregował (na osiem grup) klientów – zarówno detalicznych, jak i przedsiębiorstwa – w zależności od dochodów oraz posiadanych oszczędności. Do tego przygotował osiem standardów obsługi klienta. Zmienić ma się także nastawienie pracowników Handlowego, dla których dotychczas priorytetem były plany sprzedażowe poszczególnych produktów. Obecnie nadrzędnym celem jest zwiększenie sprzedaży krzyżowej w całym banku. Dziś na klienta detalicznego przypada 2,4 produktu. Prezes Sikora nie chciał powiedzieć, jak wysoki wskaźnik chce uzyskać za trzy lata.”, czytamy w „Rz”.

 

„Handlowy zamierza także powiększyć sieć dostępu do banku. Na koniec 2012 r. w całej Polsce ma być 3 tys. miejsc, w których klient będzie mógł przeprowadzić transakcje.”, informuje dziennik.

 

W ostatnich latach banki stawiały przede wszystkim na akwizycję nowych klientów. Obecnie starają się ograniczać ryzyko i zmieniają taktykę – chcą wykorzystać potencjał pozyskanych już klientów. Stawiają na sprzedaż krzyżową – osobom posiadającym konta proponują karty kredytowe, lokaty czy produkty inwestycyjne. Natomiast klientom korzystającym z produktów kredytowych oferują założenie RORu i nakłaniają do przelewania pensji. Niedawno o podobnych planach informował prezes PKO BP.

 

Więcej w artykule „Duża zmiana w strategii Banku Handlowego” autorstwa el.

 

WB