Citi Handlowy wdrożył biometryczny proces kredytowy

Citi Handlowy jako pierwszy bank w Polsce uruchomił całkowicie zdalny i zautomatyzowany proces aplikowania o kartę kredytową, oparty o rozwiązania biometryczne. Dzięki temu czas przyznania klientowi decyzji kredytowej może skrócić się nawet do 30 minut.

YAY Foto

– W Citi Handlowy konsekwentnie realizowana jest strategia digitalizacji, w ramach której bank dąży m.in. do wprowadzenia intuicyjnych procesów samoobsługowych oraz do maksymalnego ułatwienia nowym klientom dostępu do produktów bankowych. W tym celu bank przygotował całkowicie cyfrowe rozwiązanie, dzięki któremu klient może wnioskować o pożyczkę lub kartę kredytową  bez wychodzenia z domu, w dowolnie wybranym czasie, bez konieczności wizyty w oddziale czy też umawiania wizyty kuriera – mówi Sabina Zielińska, Dyrektor Departamentu Rozwoju i Optymalizacji Biznesu. – Nowy proces to wygodne dostarczenia dokumentacji online, efektywna analiza danych kredytowych oraz zdalne potwierdzenie tożsamości klienta oparte o biometrię twarzy.

Nowy proces aplikowania o kredyt w Citi Handlowy składa się z 3 etapów:

Citi Handlowy wdrożył biometryczny proces kredytowy  we współpracy z dwoma podmiotami z branży fintech, których rozwiązania umożliwiają automatyczną weryfikację dochodu oraz zdalne potwierdzanie tożsamości.

Zobacz też:

Mobilne potwierdzenie kodem QR – ciekawa funkcja w aplikacji Aliora

– Innowacyjne technologie dostarczane przez naszych partnerów, oparte o algorytmy i uczenie maszynowe umożliwiają nam niezwykle sprawną i automatyczną obsługę klienta.  Rozwiązanie jest dostępne dla naszych klientów na każdym urządzeniu, bez konieczności instalowania dodatkowych aplikacji. To „mała rewolucja” w bankowości  – mówi Sabina Zielińska.

Biometryczny proces kredytowy można rozpocząć na stronie Citi Handlowy, w kolejnym etapie zostanie wdrożony na stronach zewnętrznych, które umożliwią aplikowanie o kartę kredytową banku.

Źródło: Citi Handlowy