Citi Handlowy z nową ofertą dla zamożnych. Startuje Citi Priority

Citi Handlowy jednoznacznie obrał kurs w stronę klientów dysponujących większymi zasobami gotówki. Po uporządkowaniu struktur, bierze się odświeżanie oferty. Citi Priority to nowość dedykowana osobom o dochodach powyżej 5 tys. zł. Już wiemy, na jakie luksusy mogą liczyć „priorytetowi” klienci.


W ubiegłym roku Citi Handlowy rozpoczął rewolucję w swojej strategii. Obwieścił, że zamierza skupić się wyłącznie na obsłudze osób zamożnych i tzw. affluentów, czyli osób zarabiających powyżej przeciętnej. W tanich pakietach kont podwyższył opłaty, skutecznie „zachęcając” klientów o niższych dochodach do zmiany banku. Dieta przyniosła widoczne efekty. Z blisko 400 tys. kont prowadzonych na koniec I kwartału 2013 roku, na koniec marca tego roku zostało 330. Nie mniej ważne zmiany zaszły w placówkach. Zdecydował się zwolnić kilkaset osób, zamknąć część placówek i postawić na nowoczesne „samoobsługowe” placówki typu Smart. Bank jest zadowolony z nowych oddziałów. Liczba sprzedanych tam produktów jest siedmiokrotnie wyższa niż w tradycyjnych placówkach. Największym zainteresowaniem cieszą się konta i karty kredytowe. Działa już sześć oddziałów Smart i właśnie otwierana jest placówka w Krakowie na ul. Karmelickiej.

 

Po uporządkowaniu struktur, bank odświeżył ofertę Citigold. Teraz przyszedł czas na tzw. klientów aspirujących. To osoby o dochodach powyżej 5.000 zł netto i posiadających dowolny produkt kredytowy Citi Handlowy lub utrzymujących w banku średnie miesięczne saldo depozytowe na poziomie 30 000 zł. Bank wprowadza dla nich nową ofertę Citi Priority. Deklaruje, że ma to być coś więcej niż tylko konto. Ma to być kompleksowa oferta produktów i usług bankowych. Dla tych klientów zarezerwowano też granatowy kolor. W tej kolorystyce dostępna będzie m.in. dedykowana strona internetowa i logo. Klienci otrzymają też granatową wypukłą kartę debetowa MasterCard PayPass.

Podstawowym produktem będzie bezpłatne konto (przy wyżej wymienionych warunkach „wejścia”), bankomaty na całym świecie, przelewy stale, polecenia zapłaty, wpłaty na konto w sieci Euronet oraz naklejkę zbliżeniową za 0 zł. Oprócz tego, klienci będą mogli korzystać z globalnych usług bankowych zarezerwowanych dotychczas dla posiadaczy konta Citigold. Otrzymają następujące benefity:

W ramach Citi Priority dostępne będą cztery pakiety:

Pakiet Aktywny – jego posiadacze mogą m.in. skorzystać z oferty karty kredytowej za 0 zł, zyskując przy tym jeszcze zniżki w wysokości do 50 proc. w ponad 4800 punktach, a do tego otrzymują ofertę konta oszczędnościowego z oprocentowaniem 3,03 proc dla kwoty do 30 000 zł.

Pakiet Kredytowy – klienci otrzymują lepsze warunki kredytowe. Linia kredytowa w koncie dostępna jest z oprocentowaniem na poziomie 14 proc, klient zwalniany jest z prowizji w pierwszym roku. Oprocentowanie pożyczki zostaje obniżone o 1 proc. wobec standardowej oferty. Podobnie niższa stawka będzie obowiązywać na kredycie hipotecznym – marża od 1,4 proc.

Pakiet Firmowy – jego posiadacze mogą skorzystać z bezpłatnie prowadzonego konta firmowego oraz dodatkowych środków w ramach kredytu niezabezpieczonego do 300 000 zł.

Pakiet Inwestora – klienci mogą uzyskać oprocentowanie w wysokości 4 proc. w skali roku dla kwoty do 50 000 zł. Pod warunkiem, że wykonają płatności kartą do konta na kwotę 500 zł miesięcznie oraz zakupią produkt inwestycyjny za 25 000 zł lub produkt ubezpieczeniowy ze składką miesięczną min. 200 zł. Klienci z saldem min. 50 000 zł otrzymują do swojej dyspozycji certyfikowanego Osobistego Opiekuna Citi Priority.

Nowa oferta Citi ma trafić w gusta 30-40 latków, o zarobkach wyższych niż przeciętne, otwartych na innowacje, z międzynarodowymi aspiracjami – podróżujących za granicą. Z danych banku wynika, że klientów zamożnych – określanych jako VIP, lub aspirujących – może być około 2 mln. Według Citi, klienci tego segmentu są nadal w niezagospodarowanej przez banki niszy i trzeba ich lepiej dopieścić.

Zobacz też: Raport Bankier.pl o kontach osobistych: 51 rachunków, 27 banków i 4 klientów

Wojciech Boczoń

w.boczon@bankier.pl