Citi Handlowy uruchomił z końcem czerwca usługę QLIK z wystawcami faktur i ma za sobą realizację pierwszej międzybankowej transakcji zainicjowanej od strony wierzyciela. Tym samym bank plasuje się w czołówce sektora jeżeli chodzi o wdrożenie QLIK, czyli usługi elektronicznej prezentacji i płatności rachunków, udostępnionej w wyniku współpracy Krajowej Izby Rozliczeniowej i Związku Banków Polskich.
Wprowadzając 30 czerwca do swojej oferty usługę QLIK, bank rozszerzył dotychczasowe portfolio produktów należnościowych dla klientów instytucjonalnych.
– Od początku prac nad usługą QLIK w ramach grupy roboczej ZBP dostrzegaliśmy ogromny potencjał tego rozwiązania. Nasza wieloletnia ekspertyza z dziedziny obsługi płatności masowych i znajomość potrzeb klientów z tego sektora była punktem wyjścia w poszukiwaniu optymalnej formuły digitalizacji tego procesu. – mówi Jerzy Piątek, dyrektor Departamentu Produktów Zarządzania Płatnościami, Należnościami i Programami Unii Europejskiej w Pionie Bankowości Transakcyjnej Citi Handlowy. – W rezultacie na rynek trafia rozwiązanie, które znacząco upraszcza zarządzanie płatnościami od setek tysięcy płatników, co przekłada się wprost na koszt tego procesu. Nie mniej istotna jest wartość dodana po stronie finalnego użytkownika, który może teraz znacznie szybciej i łatwiej regulować zobowiązania.
– QLIK znakomicie łączy w sobie zalety powszechnie wykorzystywanych na naszym rynku przelewów elektronicznych z pożądanymi przez wierzycieli elementami inicjowania i kontroli nad zawartością płatności. Nie ingerując w istniejące procesy w firmie dostarcza nowej wartości nie wymagając od płatników znaczącej zmiany przyzwyczajeń. – dodaje Karol Goleń, ekspert ds. płatności odpowiedzialny za wdrożenie projektu.
Tym, co szczególnie cenne z perspektywy finalnego użytkownika jest maksymalne uproszczenie sposobu płatności faktur czy rachunków za telefon, gaz czy prąd. Dzięki QLIK przykładowy rachunek za media trafia bezpośrednio do systemu bankowości elektronicznej, gdzie wystarczy jednym kliknięciem zatwierdzić płatność. Idąc dalej, przykładowy konsument może zapłacić za taką fakturę w swojej komórce w mobilnej aplikacji bankowej. Wszystkie formalności między wystawcą faktury a płatnikiem pozostają po stronie banków oraz Krajowej Izby Rozliczeniowej.
Marta Kijuk, ekspert ds. należności w Pionie Bankowości Transakcyjnej w Citi Handlowy podkreśla korzyści po stronie wystawców faktur: – QLIK usprawnia i zwiększa efektywność procesu zarządzania należnościami po stronie wierzyciela pozwalając firmom na optymalizację kosztów operacyjnych poprawę płynności finansowej oraz uzyskanie lepszych wskaźników obrotu należnościami. Cenny jest także aspekt relacyjny tego rozwiązania – zwiększenie komfortu odbiorców usług przekłada się na wizerunek nowoczesnego i przyjaznego klientom przedsiębiorstwa.
QLIK jest kolejnym krokiem w digitalizacji oferty dla klientów korporacyjnych Citi Handlowy. Rozwiązanie poszerza portfolio produktów należnościowych Citi Handlowy cenione szczególnie przez klientów, którzy są wystawcami masowych faktur, czyli operatorów telekomunikacyjnych, dostawców gazu czy elektryczności. Bank ma wiodącą pozycję w dziedzinie obsługi należności i płatności masowych z ponad 50% udziałem w rynku Polecenia Zapłaty.