Komunikaty wysyłane będą w formie wiadomości SMS-owych lub / i e-mailowych na adres zdefiniowany przez klienta. CitiAlert zastąpi dotychczasową usługę CitiGSM; jest to usługa analogiczna, jednakże dużo bardziej rozbudowana. Jej szczegółowy zakres określa klient definiując informacje, na których zależy mu najbardziej. Nowa usługa sprzedawana będzie przez bank w dwóch pakietach: Standard (opłata miesięczna – 4,90 PLN) i Premium (opłata miesięczna – 9,90 PLN) różniących się od siebie liczbą wysyłanych komunikatów i ich rodzajem. Dla obecnych klientów i posiadaczy CitiGSM zostanie ona automatycznie uaktywniona w formie pakietu Standard. Powiadomienia przesyłane będą zarówno w trybie on-line jak i off-line.
W ramach pakietu Standard klienci mogą liczyć na powiadomienia: o zmianie salda na koncie osobistym, przekroczeniu salda na koncie, zmianie salda na karcie, dniu spłaty zadłużenia na karcie, zmniejszeniu limitu na karcie, opóźnieniu w spłacie zadłużenia na kracie oraz opóźnieniu w spłacie zadłużenia na pow. 30 dni. Powiadomienia w pakiecie Standard rozsyłane są w trybie off-line.
Pakiet Premium wykracza poza podstawowy zakres powiadomień komunikatami dotyczącymi niezrealizowanego zlecenia stałego, terminu otwarcia, odnowienia, zakończenia lub zerwania lokaty terminowej, limitu kredytowego na karcie kredytowej bliskiego wykorzystania, wystawienia wyciągu karty kredytowej. Pakiet ten obejmuje także powiadomienia działające w trybie on-line dotyczące: obciążenia konta (wyszczególniając również transakcje bezgotówkowe), zasilenia konta oraz obciążenia karty kredytowej. Komunikaty te wysyłane są do klienta natychmiast po dokonaniu transakcji.
Uaktywnienia usługi oraz jej konfiguracji klienci mogą dokonać w oddziałach banku, za pośrednictwem CitiPhone lub Citibank Online. Za pośrednictwem tych kanałów będą oni mogli również modyfikować grupy lub rodzaje powiadomień.
Dla nowych klientów usługa będzie oferowana w promocji, która przez 2 miesiące zwalnia ich z opłat miesięcznej za pakiet.