Zalety i najważniejsze funkcjonalności kart przedpłaconych dla firm zaprezentowali przedstawiciele Citibank Handlowy, który jako pierwszy wprowadził to rozwiązanie na polski rynek już w 2002 r. a później zastosował zasiłkowe karty przedpłacone w ośrodkach pomocy społecznej.
Do końca maja br. bank wydał 120 klientom – firmom i instytucjom – ponad 162 tys. tego typu kart, co daje mu pozycję lidera w tym segmencie rynku. Przedpłacone Karty Zasiłkowe Citibank Handlowy już od 2005 roku stosowane są w kilku urzędach, m.in. w Miejskich Ośrodkach Pomocy Społecznej w Łodzi i Słubicach oraz w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Białymstoku. Od stycznia 2006 roku bank wydaje także, jako pierwszy w Polsce i w Europie, Kartę Stypendialną.
Uznane za produkt nowoczesny, Przedpłacone Karty Zasiłkowe Citibank Handlowy otrzymały tytuł Most Innovative European Corporate Product of 2005 przyznany European Payments Consulting Association (EPCA) oraz European Card Review (ECR).
Rozwiązanie to wykorzystywane m.in. jako forma wypłaty stypendiów oraz zasiłków i innych świadczeń socjalnych, usprawnia proces realizacji wypłat i redukuje koszty związane z realizacją wypłat w tradycyjny sposób.
– Wprowadzenie systemu kart przedpłaconych do obsługi świadczeń sprzyja lepszej organizacji pracy instytucji i wyeliminowaniu niedogodności organizacyjnych zarówno po stronie instytucji, jak i po stronie beneficjenta, który od tej pory wygodnie gospodaruje należnymi mu świadczeniami – mówi Katarzyna Przybyła, Dyrektor Biura Produktów Kartowych w Citibank Handlowy – Osoba posługująca się kartą nie musi posiadać konta bankowego, ma za to 24-godzinny dostęp do swoich pieniędzy oraz do informacji o saldzie karty i transakcjach, dokonanych przy jej użyciu. Atrakcyjnie przedstawiają się także warunki finansowe korzystania z karty. Zasilane są bezpłatnie, a w przypadku dużej liczby kart, klient banku może negocjować cenę wydania karty z korzyścią dla ostatecznego jej użytkownika.
ComputerLand uruchomił Samorządową Elektroniczną Platformę Informacyjną w Siemianowicach Śląskich. Rozwiązanie umożliwia szybszą i tańszą obsługę osób starających się o pomoc społeczną i świadczenia rodzinne. Głównym zadaniem platformy jest udostępnianie informacji on-line uprawnionym organom na temat osób korzystających z pomocy, dzięki czemu zainteresowana instytucja ma natychmiastowy wgląd w wybrane informacje o poszczególnych beneficjentach, ich statusie i przyznanej pomocy. Dzięki usprawnieniu i automatycznej weryfikacji informacji gmina uzyskała możliwość zarządzania i prowadzenia w tych obszarach efektywniejszej polityki. Szacuje się, że SEPI przyniesie Powiatowemu Urzędowi Pracy w Siemianowicach Śląskich oszczędności rzędu 100 tys. zł rocznie. Wdrożenie platformy w skali całego kraju mogłoby przynieść oszczędności rzędu kilku milionów złotych.
„Wdrożenie SEPI w Siemianowicach Śląskich to pierwszy, pionierski projekt tego typu w naszym kraju. Udało się go zrealizować dzięki inicjatywie władz samorządowych oraz wsparciu Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej. Gdyby można było rozszerzyć go na całą Polskę, oszczędności sięgałyby kilku milionów złotych rocznie, dzięki eliminacji wysyłki papierowych zaświadczeń o zarejestrowaniu osoby starającej się o pomoc społeczną w danym Urzędzie Pracy. Zdecydowanie polepszyłaby się jakość obsługi klientów a zainteresowane instytucje otrzymywałyby ogromną ilość wiarygodnych i pożytecznych danych o ludziach korzystających z ich usług.” – mówi Zbigniew Olejniczak – Dyrektor Departamentu Informatyki w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej z Ministerstwa Pracy i Polityki Socjalnej.