– We wrześniu 1997 r. Citibank wprowadził nową kartę a wraz z nią rozwiązania, które nie były jeszcze wtedy oferowane w Polsce. Aby opłacać wydatki lub pobierać gotówkę w bankomacie nie trzeba było zakładać konta, deponować pieniędzy lub wyznaczać poręczycieli. Polacy zyskali prosty i wygodny sposób płacenia z jednoczesną możliwością zaciągnięcia kredytu – mówi Paweł Placzke, Dyrektor Maretingu Kart Kredytowych w Citibank Handlowy.
Pierwszą Kartą Kredytową Citibank można było się posługiwać w sklepach, restauracjach, biurach podróży, hotelach, bankomatach i innych punktach usługowych oznaczonych symbolem Visa lub Plus. Akceptowało ją wówczas ponad 14 mln punktów sprzedaży na świecie, w tym zaledwie 35 tys. w Polsce. Debiutancka karta dawała klientom możliwość podejmowania gotówki z 370 tys. zainstalowanych na całym świecie bankomatów i ponad 500 takich bankomatów w Polsce.
Do dziś Citibank Handlowy wydał w Polsce ponad 565 tys. kart kredytowych. Obecnie karty te akceptowane są w ponad 30 milionach punktów na całym świecie (zarówno w systemie MasterCard jak i Visa) oraz w 130 tysiącach miejsc w Polsce. Można ich również używać w ok. 8,5 tys. bankomatów w Polsce i ponad 800 bankomatów za granicą.
Od chwili wprowadzenia pierwszej karty kredytowej bank pozostaje rynkowym liderem nie tylko pod względem liczby wydanych kart, ale także ich innowacyjności. W rankingu przygotowanym przez niezależnych ekspertów i opublikowanym na łamach „Rzeczpospolitej” w lutym br. Karta Kredytowa Citibank uznana została za najbardziej bezpieczną. Przyznana nagroda potwierdza wysoką jakość produktu. Szybkość reagowania banku, monitorowanie transakcji, tryb rozpatrywania reklamacji i zabezpieczenie karty jest bardzo wysoko oceniana przez posiadaczy kart. Finanse klientów chroni Pakiet Bezpieczeństwa, w ramach którego bank przejmuje odpowiedzialność za nieuprawnione transakcje bez użycia PINu nawet do 72 godzin przed zastrzeżeniem karty, natomiast unikalny system wczesnego ostrzegania wychwytuje nietypowe transakcje i natychmiast umożliwia ich weryfikację z posiadaczem karty.
Bezpieczeństwo obrotu bezgotówkowego i dodatkową ochronę przed nieplanowanymi sytuacjami stanowią również ubezpieczenia, które bank gwarantuje właścicielom kart: Sign&Fly – ubezpieczenie w podróży; Bezpieczne Zakupy jeżeli zakupiony przy użyciu Karty Kredytowej Citibank został nieumyślnie zniszczony lub skradziony w ciągu 30 dni od daty zakupu, klient otrzymuje zwrot kosztów zakupu lub przedmiot zostanie naprawiony bądź wymieniony na nowy czy CreditShield (ubezpieczenie zwalniające klienta i jego rodzinę od obowiązku spłaty salda zadłużenia w przypadku śmierci lub trwałej utraty zdolności do pracy).
Komfortowy, ratalny system spłaty zadłużenia gwarantuje posiadaczom Kart Kredytowych Citibank Plan Spłat Ratalnych „Komfort” (wydatek dokonany kartą, wypłatę gotówki w bankomacie lub oddziale oraz przelew zewnętrzny z rachunku karty klienci mogą rozłożyć na raty kontaktując się telefonicznie z CitiPhone; raty są niżej oprocentowane niż standardowe oprocentowanie kredytu na karcie). Dzięki swojej karcie klienci mogą również regulować należności za comiesięczne rachunki przez telefon i internet. Kartą można płacić np. za gaz, prąd, wodę, ogrzewanie, telefon, internet czy mieszkanie, ale również można opłacać np. czesne za przedszkole, szkołę czy uczelnię wyższą.
Długie okresy nieoprocentowanego kredytu sprzyjają mniej lub bardziej zaplanowanym zakupom i zaciąganiu nowych zobowiązań. Kontrolę wydatków umożliwia CitiGSM – serwis sms’owy informujący o saldzie zadłużenia i dostępnym limicie na karcie. Wszyscy klienci mogą korzystać z bankowości internetowej – Citibank Online; do ich dyspozycji pozostaje również całodobowa obsługa telefoniczna CitiPhone. Niezależnie od pory dnia i nocy, w CitiPhone klienci mogą sprawdzić, ile wynosi całkowity i dostępny limit kredytu lub limit wypłat gotówkowych, saldo zadłużenia, minimalna kwota do zapłaty i termin płatności. Mogą oni sprawdzić historię transakcji, zgłosić zaginięcie karty, wybrać lub zmienić swój PIN, poprosić o kartę dodatkową lub dodatkowy wyciągu z rachunku karty. Kontakt klienta z CitiPhone nie urywa się w momencie jego wyjazdu za granicę. Dzięki Phone Home niemal z każdego zakątka świata może on bezpłatnie połączyć się z CitiPhone i ustalić w języku polskim wszelkie sprawy związane z kartą.
Wygoda regulowania należności za pomocą karty kredytowej dla klientów Citibank nabiera również dodatkowego, bardzo pragmatycznego wymiaru. Posiadacze wszystkich kart korzystają z najbogatszego Programu Rabatowego w Polsce – płacąc kartą mogą oni liczyć na zniżki w ponad 1300 sklepach i punktach obsługi na terenie całego kraju.
Okresem przełomowych zmian w ofercie Kart Kredytowych Citibank była połowa tego roku.
– Pozycja lidera zobowiązuje – beneficjentem zmian, które wprowadzamy w tym roku są nasi klienci. Zależy nam na utrzymaniu trendu wzrostowego zwłaszcza teraz, kiedy Polacy coraz bardziej przekonują się do komfortu obrotu bezgotówkowego. Działania proklienckie pokrywają się z tendencjami rynkowymi – mamy świadomość, że od momentu, kiedy wprowadziliśmy pierwszą kartę rynek bardzo dynamicznie się rozwinął. Jesteśmy przekonani, iż poprzez wprowadzane zmiany będziemy mogli jeszcze lepiej na nim konkurować – mówi Paweł Placzke.
Klienci, którym do tej pory bank oferował 9 rodzajów kart kredytowych, począwszy od 20 czerwca mają również do dyspozycji nową Kartę Kredytową Citibank Platinum w systemach Visa lub MasterCard. Również oferta kart Gold została wzbogacona o nowy, bezpłatny Pakiet Assistance – usługę polegającą na świadczeniu szybkiej pomocy w różnych nieoczekiwanych sytuacjach życiowych oraz zapewnienie łatwego dostępu do potrzebnych informacji. Usługi Assistance realizowane są w ramach następujących pakietów: Pomoc w Podróży, Pomoc w Domu, Pakiet Informacyjny oraz Medyczna Platforma Informacyjna.
Od czerwca tego roku Karty Kredytowe Citibank wydawane w Polsce mają też nowy wygląd z logo: „Citi” – które jest używane w większości krajów na Kartach Kredytowych Citibank.
W czerwcu bank ogłosił rownież niższe oprocentowanie wszystkich transakcji na kartach kredytowych. Nowe oprocentowanie kredytu wynosi: 25,80% dla kart Citibank Visa Silver, Citibank MasterCard Silver, Citibank–Era Silver, Citibank–BP Silver, Citibank–Elle; 23,88% dla kart Citibank Visa Gold, Citibank MasterCard Gold, Citibank–Era Gold, Citibank–BP Gold. Oprocentowanie dla nowej Karty Kredytowej Citibank MasterCard Platinum i Citibank Visa Platinum wynosi 21,84%