mTransfer mobilny działa już od pół roku, a jego wyniki dowodzą, że jest to wygodny sposób na szybkie i bezpieczne zakupy mobilne. Już 10 proc. klientów mBanku robiących zakupy na Allegro korzysta z tej formy płatności.
Analiza danych pokazała, że średnia płatność metodą mobilnego mTransferu jest niższa od standardowej o ok. 20 proc., co oznacza, że klienci korzystają z niej z zgodnie z przeznaczeniem do mniejszych zakupów poniżej wartości 200 zł. Wtedy proces jest najszybszy i najwygodniejszy.
Eksperci szacują, że rozmiar rynku eCommerce w Polsce w 2015 r. osiągnie 33 mld złotych, z czego najmłodsza dziedzina mCommerce według najwyższych prognoz ma osiągnąć ok. 7 proc. wartości tero rynku, czyli ok. 2,3 mld zł (badania Sociomantic Labs).
– Na tle całego polskiego rynku mCommerce klienci mBanku znów stanowią grupę najszybciej adaptujących nowe rozwiązania. W kontekście prognoz, nasz wynik 10 proc. użytkowników tej nowatorskiej usługi to bardzo dobry wynik. – mówi Andrzej Chechliński, odpowiedzialny za rozwój eCommerce w mBanku.
Biorąc pod uwagę prognozy dotyczące rozwoju rynku m-commerce w Polsce i coraz większy wolumen zakupów dokonywanych przez konsumentów w sieci, łatwe przelewy mobilne już wkrótce będą jedną z podstawowych usług oferowanych przez banki. Tym bardziej cieszy fakt, że mBank udostępniając wraz z PayU pierwszy mobilny e-przelew na jedno kliknięcie, ponownie wyznaczył kierunek zmian, wyprzedzając tym samym konkurencję i oczekiwania swoich klientów.