Od momentu fuzji prawnej:
– …obecni klienci Pekao i klienci przechodzący do tego banku z Banku BPH (określanego też jako BPH285) staną się klientami nowego, większego banku, dysponującego większą i łatwiej dostępną siecią oddziałów (ponad 1300 wraz z agencjami partnerskimi), największą siecią darmowych bankomatów w Polsce (i ok. 13000 w innych krajach europejskich) oraz dużym i doświadczonym zespołem doradców obsługujących małe i średnie przedsiębiorstwa, VIP-ów oraz klientów korporacyjnych.
– Bank Pekao SA przejmie obsługę klientów BPH285 jako naturalny sukcesor Banku BPH SA, co oznacza brak potrzeby zawierania nowych umów czy aneksów. Dzięki temu warunki umów, prowizje i inne opłaty dla klientów BPH285 nie zmienią się.
– Wszyscy klienci Banku Pekao SA mogą korzystać z jego całej powiększonej sieci. Operacje i usługi realizowane przez oddziały będą przebiegały jak dotychczas.
– Pracownicy banku otrzymują jasne instrukcje, które pozwolą na wyjaśnienie klientom wszelkich wątpliwości, które mogą się pojawić.
– Wkrótce po dokonaniu się fuzji prawnej, wszyscy klienci przechodzący otrzymają nowe karty debetowe i kredytowe wystawione przez Pekao. Karty te zostaną doręczone pocztą.
– Bankowość elektroniczna jest dostępna dla wszystkich klientów Nowego Pekao poprzez stronę http://www.pekao.com.pl/ (dotyczy to zarówno Pekao24 jak systemu Sez@m). Wiele innych informacji na temat integracji obydwu banków zostanie opublikowanych na tej stronie w momencie fuzji prawnej.
– Nowy Bank Pekao stanie się największym bankiem korporacyjnym w Polsce, obsługującym ponad 15500 klientów instytucjonalnych. Wszyscy klienci pionu bankowości korporacyjnej dawnego Banku BPH zostaną przeniesieni do Pekao. W Banku Pekao SA skupi się zatem całe doświadczenie w zakresie bankowości korporacyjnej obydwu połączonych instytucji.
Fuzja operacyjna:
– ….. jest wewnętrznym procesem banku, w trakcie którego oddziały i placówki przeniesione z Banku BPH będą kolejno włączane w system informatyczny Banku Pekao SA. Metodę stopniowego włączania zastosowano w celu zagwarantowania maksymalnego bezpieczeństwa całego procesu. O przebiegu tego procesu, który rozpocznie się na początku stycznia 2008 roku, klienci będą systematycznie informowani. Klienci korporacyjni zostaną natomiast przeniesieni do systemu informatycznego Banku Pekao SA w ciągu jednego weekendu.
– …nastąpi w chwili, gdy korzystający z usług bankowości elektronicznej klienci BPH285 zostaną przeniesieni do systemu Pekao24. System ten został odpowiednio zmodyfikowany i usprawniony poprzez dodanie funkcji, z których dotąd korzystali klienci Banku BPH. Zostanie uruchomiony także nowy system bankowości elektronicznej dla małych i średnich przedsiębiorstw.
– W wyniku połączenia systemów bankowych, zmianie ulegną numery rachunków posiadanych przez klientów przechodzących do Pekao. Klienci ci będą jednak mogli posługiwać się równocześnie dotychczasowymi numerami rachunków przez okres około jednego roku. W tym czasie, wszelkie przychodzące transakcje, z użyciem „starego” numeru będą realizowane tak, jak zawsze. Przelewy dokonywane na ten numer konta będą automatycznie kierowane na nowy numer. Funkcje typu przelew czy przekroczenie stanu konta będą automatycznie kierowane ze starego numeru na nowy. Wszyscy zainteresowani klienci otrzymają bezpośrednio i z odpowiednim wyprzedzeniem powiadomienie o zmianie numeru rachunku.
Oferta nowego Banku Pekao:
– Z chwilą dokonania się fuzji prawnej, nowy Bank Pekao SA wystąpi z jedną wspólną ofertą dla wszystkich obecnych i nowych klientów. Wierzymy, że oferta ta będzie łączyć najlepsze praktyki i rozwiązania obydwu połączonych instytucji.
– Natychmiastowe korzyści klientów wynikające z połączenia banków:
możliwość korzystania z największej sieci darmowych bankomatów w Polsce i ok. 13000 bankomatów w Europie
podwyższone limity podejmowania gotówki
SMS-owa autoryzacja elektronicznych transakcji bankowych
SMS-owe powiadomienia o wysokości salda
specjalna oferta produktów hipotecznych
poszerzony portfel produktów inwestycyjnych Pekao.
Informacje ogólne:
– Odpowiedzi na pytania najczęściej zadawane naszym pracownikom za pośrednictwem Infolinii obu banków znajdują się już na stronie internetowej – http://www.pekao.com.pl/. Strona ta jest stale aktualizowana, dzięki czemu stanowi wiarygodne źródło informacji dla klientów.
– Wszystkie umowy zawarte z obydwoma bankami zachowują moc i nie zależą od procesu łączenia banków.
– Wszelkie dodatkowe formalności wymagające wymiany dokumentów bankowych jak, np. zmiana danych hipotecznych, zostaną w imieniu klienta załatwione przez bank.
– Pekao oddało do dyspozycji klientów największe bankowe centrum informacyjne w Polsce. Oto najważniejsze numery telefoniczne tego centrum:
0801 365 365 oraz (42) 68 38 232 (dla osób dzwoniących z telefonów komórkowych i z zagranicy) – ogólna infolinia Banku Pekao SA.
0 801 321 321 – infolinia Banku BPH SA dostępna także dla klientów przechodzących do Banku Pekao SA (czynna również po Day 1)
0 800 380 380 – pomoc w zakresie bankowości elektronicznej
0 801 324 324 – pomoc w zakresie kart płatniczych
0 800 12 00 16 – zastrzeganie kart płatniczych
0 801 351 351 – pomoc w obsłudze konta za pośrednictwem Pekao24
0 800 105 800 – pomoc dla BM Bank Pekao S.A. (działalność maklerska), 0 22 591 22 00 – dla osób dzwoniących z telefonów komórkowych i z zagranicy – (będzie uruchomiona w Dniu 1).