Co mBank ma wspólnego z siecią Play? Konto z Internetem

Bank zaoferuje nowym klientom konto z Internetem mobilnym, a dla stałych klientów będzie również przewidziana sprzedaż tabletów. Aktywni klienci banku będą mogli także obniżyć koszt umowy za internet lub mieć usługę wręcz darmową. Na taki ruch nie zdecydował się wcześniej żaden inny bank. Cross-sell z usługami sieci Play ma zmienić rolę banku na rynku rozwiązań mobilnych.

Jeszcze kilka lat temu bankowość elektroniczna wydawała się rozwiązaniem kompletnie satysfakcjonującym Internautów. Smartfony wymusiły na wielu branżach zmianę podejścia do oferowania usług. W momencie, gdy ich sprzedaż zabiła dynamikę rozwoju rynku notebooków, wszyscy już wiedzieli, że świat naprawdę staje się mobilny. Banki próbują przebijać się do świadomości klienta tworząc rozmaite aplikacje na telefony, usprawniając rachunki w sieci i tworząc interfejsy intuicyjnie działające na tabletach. mBank podjął się próby wyprzedzenia konkurencji – zaoferowania nie tylko rozwiązań mobilnych, ale i całego Internetu w pakiecie. Klient im aktywniejszy, tym lepszy. Może ograniczyć koszty będąc aktywny na rachunku. Czy bank zapoczątkuje nowy trend czy z racji swojego profilu będzie wyjątkiem na rynku?

Konto dla nowego, tablet dla wiernych

Internet mobilny w sieci Play dołączony do nowo otwartego rachunku to ciekawe posunięcie z perspektywy marketingowej, bo bank nie daje prezentu, a promocyjną umowę. Cross-selling działa, ale nie w stronę produktów bankowych, a zewnętrznej firmy oferującej inne usługi. Wartość dodana tej usługi to możliwość posiadania internetu bez opłat – wystarczy być aktywnym klientem banku. Pierwsze trzy miesiące są bezpłatne, później wystarczy płacić kartą, a w ostatnich miesiącach zasilać również rachunek kwotą 1 tys. zł miesięcznie. Dla aktywnego klienta będą to wymagania absolutnie minimalne, czyli z Internetu będzie mógł korzystać za darmo. Umowy podpisywane są na 12 miesięcy.

Kiedy do banku wchodzi nowa usługa lub bezpłatny produkt, klienci „starsi stażem” z reguły nie dostają nic i jeszcze patrzą jak z ich opłat pośrednio przeznacza się pieniądze na nowe promocje. Niezadowolenie wzbudzało już płacenie za nowo otwierane rachunki czy też wyższe oprocentowanie depozytów towarzyszące nowym kontom. Na szczęście mBank nie zapomniał o wiernych użytkownikach i zaoferował im internet z tabletem w zestawie. Jest również możliwość skorzystania z mobilnego Internetu na 18 mieisęcy wraz z możliwością obniżania miesięcznych kosztów usługi.

Przeglądając warunki promocji z tabletem dla stałych klientów rzuca się jednak w oczy długość umów. Tablet to urządzenie wciąż w Polsce drogie i żeby je otrzymać trzeba będzie skorzystać z pakietu internetowego z limitem 5 GB, a umowa potrwa aż 42 miesiące. Nie będzie można również obniżyć miesięcznych kosztów poprzez aktywność na rachunku. Nawet jeśli obecnie oferty z tabletami u operatorów komórkowych przekonają klienta ceną, to jednak w dobie zmieniającej się błyskawicznie oferty, umowa na 3 lata i więcej jest dla wielu barierą. Sam iPad, który zrewolucjonizował rynek miał premierę 1 kwietnia… 2010 roku.

Kampania promocyjna konta z internetem mobilnym w sieci 4G Play i tabletami będzie prowadzona w telewizji (główne i tematyczne stacje telewizyjne: m.in. TVP, TVN, Polsat, Discovery, AXN), internecie (największe portale, m.in. Onet.pl, WP.pl, o2.pl i Interia.pl) oraz w sieci kin Cinema City.

Pierwszy wśród mobilnych

Wprowadzając konto w pakiecie z internetem mobilnym i tabletami wkraczamy również na nowe obszary perspektywicznego rynku mobilnego. Dzisiaj są na nim obecni operatorzy (udostępniający i sprzedający usługi telekomunikacyjne, w tym internet), producenci telefonów (odpowiedzialni za produkcję i dystrybucję urządzeń) oraz twórcy aplikacji mobilnych. Jako bank działaliśmy do tej pory na ostatnim polu, udostępniając usługi bankowości mobilnej w formie wygodnych aplikacji – tłumaczy Paweł Kucharski. – Nowa oferta zmienia naszą rolę na rynku mobilnym, ponieważ dzięki niej, poza usługami finansowymi, zaczynamy oferować również internet i dystrybuować urządzenia mobilne – podsumowuje.

Trudno nie zgodzić się co do wejścia w rynek usług mobilnych. Banki będą musiały współpracować z operatorami komórkowymi, bo pokaźna ilość usług, w tym również bankowych, powoli przenosi się na urządzenia mobilne. Nie będzie to drastyczna transformacja rynku, ale jednak z trendem nie da się walczyć. Wszystkie przeprowadzane badania są jednomyślne – wzrośnie sprzedaż tabletów w Polsce, podobnie jak cały czas rośnie popularność smartfonów. Połączenie tych usług musi nastąpić.
11 lat temu idea mBanku opierała się na „m jak mobilny”. Dzisiaj, kiedy świat dojrzał do koncepcji mobilnych usług, nadążać muszą banki. Kto pierwszy zajmie dobrą pozycję na rynku, ten może zbierać później profity.

Źródło: Bankier.pl