Co miesiąc Polacy dokonują ponad milion transakcji kartami MasterCard® PayPass™

Polska jest jednym z wiodących rynków na świecie w ilości procesowanych transakcji dokonywanych kartami zbliżeniowymi, a także jednym z wiodących rynków pod względem liczby wydanych kart zbliżeniowych na świecie. Potwierdza to fakt, że Polacy dokonują już ponad 1 miliona tapnięć kartami zbliżeniowymi PayPass w ciągu jednego miesiąca. Dzięki temu nasz rynek stał się jednym ze światowych liderów w płatnościach zbliżeniowych.

Szybki rozwój sieci akceptacji oraz stale rosnąca liczba kart w technologii PayPass sprawiły, że rynek płatności zbliżeniowych w Polsce odniósł globalny sukces. A rekordowy wynik jest dowodem na to, że nasz kraj jest jednym z rynków, który najszybciej dostrzegł walory i korzyści, jakie płyną z użytkowania technologii PayPass. Jednym z efektów tego trendu jest dynamiczny przyrost cenionych wśród polskich klientów marek wdrażających technologię PayPass do swojej sieci sprzedaży detalicznej na terenie naszego kraju. Obecnie klienci mogą realizować transakcje przy użyciu kart MasterCard PayPass i Maestro® PayPass już w około 355 tys. punktów handlowo-usługowych na całym świecie. A kolejne punkty już szykują się do wdrożenia tej technologii w swoich sieciach.

„Jesteśmy zadowoleni, z dynamicznie rosnącej popularności technologii PayPass. Rekord ponad 1 miliona transakcji zbliżeniowych to wspaniała wiadomość, tym bardziej, że liczba ta każdego miesiąca szybko rośnie. Rozwijając innowacyjne technologie płatnicze dążymy nie tylko do zachowania na rynku pozycji lidera w zakresie innowacyjności, lecz przede wszystkim do tego, by realnie ułatwiać codzienne transakcje naszym klientom. Transakcje w  technologii PayPass pozwalają na dokonywanie zakupów w sposób szybki i bezpieczny bez ograniczeń kwotowych. Są to zalety, które coraz bardziej doceniają nasi klienci” – mówi Sebastian Krzyk, szef departamentu sieci akceptacji polskiego oddziału MasterCard Europe.

Technologia PayPass to innowacyjna forma płatności pozwalająca na prowadzenie transakcji w sposób zbliżeniowy bez ograniczeń kwotowych. Płatności poniżej 50 PLN nie wymagają autoryzacji – wystarczy tylko przyłożyć kartę PayPass do czytnika i gotowe! Jeżeli płatność przekracza kwotę 50 PLN, transakcja w dalszym ciągu odbywa się w sposób zbliżeniowy i dodatkowo jest potwierdzana kodem PIN. Technologia PayPass to przede wszystkim nieoceniona oszczędności czasu. Dodatkowo w technologię PayPass wyposażone są zegarki, breloczki, naklejki na telefon i NFC w telefonach komórkowych.

„To dla nas ogromny sukces, że technologia PayPass tak dobrze przyjęła się na polskim rynku. Świadczy to o poszukiwaniu nowych, innowacyjnych produktów przez polskich klientów oraz dynamicznym rozwoju całego społeczeństwa konsumenckiego w Polsce. Komfort użytkowników i ich zaoszczędzony czas stanowiły najwyższy priorytet przy rozwijaniu technologii PayPass. Teraz z dumą możemy zakomunikować, że PayPass z sukcesem wpisał się w polski rynek płatności, stając się tym samym jednym z największych płatniczych trendów” – podsumowuje Krzysztof Drzyzga, New Business Development Manager polskiego oddziału MasterCard Europe.

Źródło: Weber Shandwick