Codec usprawnia procesy budżetowania i planowania w PKO Banku Polskim

Firma Codec wdrożyła system informatyczny, wspierający procesy budżetowania, prognozowania i monitorowania wykonania planu w PKO Banku Polskim oraz w Grupie Kapitałowej PKO. Rozwiązanie w znaczący sposób usprawnia procesy, równocześnie umożliwiając użytkownikom biznesowym przeprowadzanie skomplikowanych analiz bez wsparcia działów IT.


Posiadane przez Bank rozwiązanie nie spełniało już dynamicznie rosnących potrzeb. Bank musiał podjąć decyzję czy rozbudowywać aktualny system, czy wykorzystując zdobyte doświadczenia, wdrożyć nowe rozwiązanie dopasowane do nowych oczekiwań. Po przeprowadzonej analizie uznano, że efektywniejszym podejściem będzie wymiana systemu.

„Rosnące wymagania Banku w obszarze szczegółowych, wielowariantowych analiz, jak również aspekty wydajnościowe, przyczyniły się do podjęcia decyzji o wdrożeniu nowego elastycznego rozwiązania, które znacząco usprawni funkcjonowanie Banku. Do realizacji powyższych zadań wybraliśmy, Codec Systems – naszego sprawdzonego partnera, który odpowiadał za pełne wdrożenie poprzedniego systemu.” – mówi Mirosław Grzelak, dyrektor departamentu planowania i controllingu w PKO Banku Polskim.

Istotnym założeniem wdrożenia było uzyskanie funkcjonalności pozwalających na przeprowadzenie pełnego procesu planistycznego na roku 2016, dlatego proces został podzielony na kilka etapów z których każdy kończył się produkcyjnym oddaniem kompletnych modułów systemu.

W ramach prac opracowano modele budżetowe: projektowy, kosztowy, centralny (raportowy Banku) i Spółek Grupy Kapitałowej Banku (raportowy Grupy Kapitałowej PKO). W kolejnym kroku rozbudowano system o model kaskady kosztów, służący do szczegółowego prognozowania kosztów kwartalnych na poziomie wszystkich jednostek Banku.

Wdrożenie zakończył proces transferu wiedzy, który pozwoli pracownikom Banku na samodzielną rozbudowę rozwiązania w przyszłości.

 „Zaufanie jakim obdarzył nas Bank, wybierając nas do realizacji tego wyzwania, jest dla nas ogromnym wyróżnieniem. Nasza współpraca trwa nieprzerwanie od ponad 11 lat i mam nadzieję, że świadczy to o naszym profesjonalizmie, kompetencjach i partnerskim stylu pracy. Cieszy mnie fakt, że już po raz kolejny udowadniamy, że nasza pozycja jako lidera rozwiązań dla controllingu stale się umacnia.” – komentuje Radosław Kozieja, prezes zarządu Codec Polska.

Codec zrealizował wdrożenie w zaledwie 6 miesięcy, a z jego funkcjonalności korzysta około 200 użytkowników.

Projekt został zrealizowany bardzo sprawnie, a przede wszystkim dostarczył nowych możliwości, które były kluczowe z perspektywy managementu, przyczyniając się do sprawniejszego zarządzania firmą. Konsultanci Codec to profesjonaliści, którzy na pierwszym miejscu stawiają maksymalizację korzyści biznesowych Klienta.” – dodaje Mirosław Grzelak, dyrektor departamentu planowania i controllingu.