Comarch Debt Management pomaga skutecznie odzyskiwać należności

W trudnych warunkach gospodarczych znaczenia nabiera skuteczna windykacyjna należności. W obecnej sytuacji ekonomicznej, jednostki zajmujące się windykacją są coraz częściej przeciążone ilością prowadzonych spraw. Wychodząc naprzeciw tym potrzebom Comarch zaprojektował rozwiązanie usprawniające i automatyzujące przebieg postępowań upominawczych, sądowych i egzekucyjnych – system Comarch Debt Management. 

Efektem wdrożenia systemu Comarch są osiągane przez Klientów korzyści płynące ze wzrostu ściągalności należności.

Porównując wyniki z pierwszych kwartałów 2008 i 2009, eksperci z branży windykacyjnej zauważyli czterokrotny wzrost ilości spraw przyjętych do windykacji masowej. Windykacją wierzytelności zajmuje się dziś w Polsce kilkaset podmiotów gospodarczych. Poza nimi duże zainteresowanie systemem Comarch Debt Management wykazują firmy sektora finansowego: towarzystwa ubezpieczeniowe i banki.

 
Przykładem udanego wdrożenia Comarch Debt Management jest Allianz Polska. Wdrożenie Comarch Debt Management objęło siedem procesów windykacyjnych obsługujących około 300 produktów. System zarządza ponad 200 tysiącami spraw windykacyjnych, które wymagają sporządzenia ponad 15 tysięcy masowych wydruków miesięcznie z wykorzystaniem 130 szablonów dokumentów.

Comarch Debt Management został zintegrowany z systemami produkcyjnymi Allianz (m.in. z systemami administrującymi polisami, systemem finansowo-księgowym i bazą danych o agentach ubezpieczeniowych). Zastosowany mechanizm scoringu analizuje dane z systemów Allianz i klasyfikuje je do obsługi. Comarch Debt Management zakłada sprawy windykacyjne i dokonuje automatycznego wyboru scenariusza obsługi.

Podstawową cechą Comarch Debt Management jest możliwość definiowania przebiegu procesu windykacji. Identyfikacja i analiza wszystkich procesów windykacyjnych w firmie odbywa się podczas wdrożenia systemu. Po jego zakończeniu użytkownicy mają możliwość modyfikacji istniejących definicji oraz tworzenia nowych w razie istotnych zmian modelu prowadzonego biznesu.
 
Comarch Debt Management wspiera:

    * windykację miękką – bezpośrednie kontakty z dłużnikami, wykorzystanie call center, SMSy, korespondencja elektroniczna i tradycyjna – w tym specjalna treść masowych pism kierowanych do klientów o szczególnym znaczeniu (tzw. VIP), czy zaostrzona procedura dla dłużników łamiących wcześniejsze ustalenia („Broken Promise”),
    * windykację twardą – prowadzenie spraw windykacyjnych na etapie postępowania sądowego i współpraca z windykatorami zewnętrznymi.

Klienci korzystający z Comarch Debt Management chwalą system za:

    * pomoc w uporządkowaniu coraz większej ilości spraw „papierowych”,
    * poprawę efektywności działań windykacyjnych,
    * udostępnianie aktualnej informacji o stanie należności dłużnika,
    * rozładowanie okresowych spiętrzeń pracy,
    * automatyzację procesów i kontrolę działań windykacyjnych,
    * poprawę współpracy z firmami partnerskimi.

Informacji na temat ubezpieczeń szukaj w sekcji Ubezpieczenia Portalu Bankier.pl

Źródło: Comarch