Comarch wdrożył kompletne rozwiązanie Contact Center – Centrum Pomocy UNIQA

Łączność telefoniczną dla wszystkich lokalizacji UNIQA w Polsce, poprawę jakości obsługi klienta, ekspresową likwidację szkód, dzięki decyzji odszkodowawczej podjętej na postawie jednej rozmowy telefonicznej, umożliwia wdrożony w UNIQA Polska Comarch Contact Center.

Moment, w którym klient zgłasza się do towarzystwa ubezpieczeniowego w wyniku poniesionej szkody, jest kluczowym momentem warunkującym jego opinię na temat tej firmy oraz decyzję o dalszym korzystaniu z jej usług. Kryterium oceny przestaje być cena usługi, a staje się jakość – wyjaśnia Jarosław Parkot, prezes zarządu Grupy Ubezpieczeniowej UNIQA w Polsce. – Przywiązujemy bardzo dużą wagę do naszego procesu likwidacyjnego, starając się jak najlepiej spełniać oczekiwania naszych klientów. Stawiamy na prosty, wygodny sposób zawiadamiania o zdarzeniu, szybką reakcję, rzetelnie przeprowadzone oględziny oraz decyzję odszkodowawczą popartą profesjonalnie skalkulowanym odszkodowaniem, gwarantującym skompensowanie strat – podsumowuje Parkot.

W rozwiązaniu wdrożonym w UNIQA, Comarch zastosował najwydajniejsze rozwiązane oferowane przez Avaya – serwer S8730, zapewniający najwyższy poziom bezpieczeństwa. Całość pracy agentów rejestrowana jest za pomocą systemu Witness, a raportowana przy wykorzystaniu aplikacji CMS w najnowszej wersji. Dodatkowo agenci korzystają z systemu poczty głosowej Audix.

Rozwój nowych technologii w połączeniu z rosnącym tempa życia powoduje, że coraz więcej spraw rozwiązujemy za pośrednictwem nowoczesnych kanałów dostępu, oszczędzając w ten sposób cenny czas. Szczególnie w krytycznych momentach, do jakich bez wątpienia należy wystąpienie szkody, klienci oczekują szybkiej reakcji ubezpieczyciela i formalności ograniczonych do minimum – mówi Jarosław Matusiewicz, Dyrektor Departamentu Odszkodowań i Świadczeń UNIQA.

Już w pierwszym kwartale funkcjonowania, Centrum Pomocy stało się wiodącym kanałem przyjmowania zgłoszeń o szkodach, obsługując 50,4% wszystkich powiadomień, w tym 81,9% dotyczących szkód komunikacyjnych – dodaje Matusiewicz.

UNIQA Group Austria jest jedną z wiodących grup ubezpieczeniowych w Europie Centralnej i Wschodniej. W Polsce Grupa jest obecna pod postacią 2 spółek – majątkowej UNIQA TU SA i życiowej UNIQA TU na Życie SA. Produkty UNIQA to Ubezpieczenia nowej generacji – elastyczne, kompleksowe, zdolne towarzyszyć Klientowi na każdym etapie jego życia. Grupa oferuje je za pośrednictwem różnych kanałów dystrybucji – agentów, brokerów, agencji generalnych i przedstawicielstw, dealerów samochodowych i kanał bancassurance, a także online. Włącznie z macierzystym rynkiem austriackim, UNIQA jest obecna w 20 krajach: Albanii, Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Czarnogórze, Chorwacji, Czechach, Kosowie, Liechtensteinie, Macedonii, Niemczech, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii, na Ukrainie, na Węgrzech i we Włoszech.
Źródło: Comarch