Comarch zakończył sukcesem wdrożenie systemu do zarządzania wierzytelnościami Comarch Debt Management w Allianz Banku. Celem projektu była automatyzacja procesów monitoringowych i upominawczych oraz wsparcie postępowania sądowego i egzekucji komorniczej.
Comarch Debt Management to sprawdzone rozwiązanie, które od kilku lat z powodzeniem funkcjonuje w spółkach ubezpieczeniowych Grupy Allianz. W ramach projektu wdrożenia systemu do obsługi windykacji w Allianz Banku, Comarch dostarczył autorskie rozwiązanie, konfigurując przebieg procesów biznesowych i parametryzując system zgodnie z wymaganiami banku. Zaimplementowana została pełna funkcjonalność systemu Comarch Debt Management w oparciu o konfigurowalny workflow oraz rozbudowany silnik decyzyjny. Po zintegrowaniu z pozostałymi systemami banku, rozwiązanie zapewnia kompleksową obsługę wielokanałowego kontaktu z klientem – od procesu upominawczego po postępowania sądowo-komornicze. Comarch Debt Management wspiera także organizację pracy, planowanie zadań windykatorów oraz automatyczne naliczanie odsetek i kosztów.
– Wdrożona aplikacja została zintegrowana m.in. z systemem transakcyjnym i hurtownią danych banku, systemem call-center, bramką sms, elektronicznym archiwum dokumentów oraz zewnętrzną drukarnią. Comarch Debt Management charakteryzuje się dużą elastycznością, co umożliwia naszemu klientowi samodzielną konfigurację i rozbudowę systemu – komentuje Tomasz Krajewski, Project Manager, Comarch SA.
Comarch Debt Management wspiera etap postępowania sądowego (m.in. wystawianie BTE, generowanie dokumentów sądowych, kontrolowanie terminów zadań) i egzekucji komorniczej (m.in. obsługę zabezpieczeń oraz komunikację z komornikami), jak również automatyzuje procesy wymiany danych z zewnętrznymi firmami windykacyjnymi.
– Comarch to dobry i doświadczony partner zarówno w obszarze biznesowym, jak i IT. W efekcie profesjonalnie przeprowadzonego wdrożenia systemu Comarch Debt Management otrzymaliśmy rozwiązanie umożliwiające kompleksowe zarządzanie wierzytelnościami, skonfigurowane zgodnie z potrzebami biznesowymi i operacyjnymi banku. Wdrożony system z pewnością pozwoli nam podejmować efektywne, terminowe i skuteczne działania upominawczo-windykacyjne – podkreśla Adrian Babij, Dyrektor Departamentu Windykacji, Allianz Bank.
Zarówno po stronie Allianz Banku, jak i Comarch istnieją plany wykorzystania dostarczonych w ramach wdrożenia systemu Comarch Debt Management narzędzi do wsparcia innych obszarów powiązanych z windykacją, co potwierdza elastyczność i skalowalność rozwiązania.
Źródło: Comarch