Commercial Union obchodzi piętnastolecie

Commercial Union wystawiło pierwsze polisy ubezpieczenia na życie w listopadzie 1992 roku, kilkanaście miesięcy po tym, jak brytyjska firma macierzysta podjęła decyzję o rozpoczęciu działalności w Polsce. W pierwszym roku CU zatrudniało 11 pracowników.

Od 1994 roku CU jest liderem rynku indywidualnych ubezpieczeń na życie, a w roku 1995 sprzedało pierwsze grupowe ubezpieczenie na życie. Od 1997 roku Commercial Union rozpoczęło działalność w ubezpieczeniach majątkowych, rozpoczynając od ubezpieczeń dla firm i stopniowo rozbudowując także ofertę ubezpieczeń dla klientów indywidualnych.

Kolejnym kamieniem milowym w rozwoju firmy był rok reformy emerytalnej – 1999. Wtedy CU zostało zdecydowanym liderem rynku funduszy emerytalnych, zdobywając tylko w pierwszym roku zaufanie ponad 2 milionów klientów. Dzisiaj CU OFE pomnaża oszczędności emerytalne już ponad 2,7 milionów klientów – gdyby wszyscy jednocześnie chcieli obejrzeć mecz piłkarski, konieczne byłoby zbudowanie 50 stadionów narodowych.

W 2001 roku rozpoczęło działalność towarzystwo ubezpieczeń CU Litwa, założone przez CU Polska. Rok później w skład grupy weszło CU TFI, oferujące fundusze inwestycyjne. CU Życie rozbudowało swoją ofertę ubezpieczeń inwestycyjnych, wprowadzając bardzo popularne obecnie produkty ze składką jednorazową.

Obecnie grupa Commercial Union w Polsce to sześć spółek oferujących ubezpieczenia na życie i majątkowe, zarządzające funduszem emerytalnym, TFI, spółka zarządzająca aktywami oraz spółka dystrybucyjna. Grupa obsługuje ponad 3 miliony klientów i zarządza aktywami o wartości blisko 60 miliardów zł. Zatrudnia ponad 1200 pracowników i współpracuje z blisko 3 tysiącami agentów ubezpieczeniowych. Swoje usługi sprzedaje też za pośrednictwem brokerów, agencji, we współpracy z bankami, niezależnymi spółkami dystrybucyjnymi oraz przez internet.

Od 15 października br. grupa CU posługuje się nowym logo i ma nowy, dynamiczny wizerunek, symbolizujący kolejny etap rozwoju firmy. Po 15 latach budowania tożsamości wizualnej związanej z kolorem granatowym, CU rozpoczęło erę nowego wizerunku – bardziej nowoczesnego, dynamicznego i optymistycznego. Jednocześnie firma udostępniła nowy serwis internetowy www.cu.pl, w większym stopniu skoncentrowany na potrzebach klientów.

Najbliższe plany grupy CU to m. in. rozszerzenie działalności bancassurance oraz rozpoczęcie sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych w systemie direct (przez telefon i internet), co nastąpi jeszcze w tym roku.