ComPress przedstawia strategię wzrostu

ComPress SA opracował strategię inwestycyjną na lata 2008-2010 mającą na celu wzrost przychodów oraz obniżenie kosztów realizacji projektów, a tym samym zwiększenie ich zyskowności. Spółka przewiduje rozwój struktur odpowiedzialnych za organizację wydarzeń specjalnych (eventy) oraz grup kompetencyjnych w obszarze Relacji Inwestorskich oraz internetowego PR. W przypadku eventów spółka zamierza skoncentrować się na zapewnieniu wsparcia przy organizacji imprez dla klientów i partnerów oraz unikalnych wydarzeń wspierających promocję marek.

– Intensywnie analizujemy rynek pod kątem rozwoju oferty i zwiększania źródeł przychodów. Jesteśmy zainteresowani obszarem organizacji wydarzeń specjalnych, internetowego PR i Relacji Inwestorskich. Projekty z tego obszaru charakteryzują wysokie marże, co może wpłynąć na poprawę zyskowności – mówi Bogdan Biniszewski, prezes zarządu ComPress S.A. – Nie wykluczamy akwizycji istniejących firm, w szczególności z obszaru eventów. Zależy nam na rozwoju struktur w obszarach uzupełniających naszą podstawową działalność. Dzięki temu będziemy w stanie zaproponować nową ofertę dla istniejących klientów i przedstawić konkurencyjny pakiet usług dla nowych firm.

Spółka planuje również wprowadzenie na rynek produktu: „Audyt komunikacji wewnętrznej” opartego na innowacyjnej metodzie analizy sieci społecznych. Oferta będzie kierowana do wszystkich firm, którym zależy na analizie faktycznego stanu relacji między pracownikami, poznania struktury społecznej i obszarów kreowania wiedzy. W efekcie pozwoli to na sprawne zarządzanie kapitałem społecznym organizacji.

ComPress przewiduje również inwestycje związane z rozbudową usług szkoleniowych. Trzon oferty stanowią treningi medialne i indywidualne szkolenia w zakresie wystąpień publicznych i autoprezentacji. Pakiet szkoleniowy zostanie uzupełniony o ofertę z obszaru strategii komunikacyjnej, technik internetowego PR, komunikacji wewnętrznej oraz komunikacji kryzysowej i symulacji „w czasie rzeczywistym”.

Spółka planuje wprowadzenie systemów informatycznych wpierajacych zarządzanie projektami oraz budowanie relacji z klientami (CRM). Profesjonalne środowisko informatyczne pozwoli zwiększyć sprawność obsługi klientów i wpłynie na ograniczenie kosztów operacyjnych związanych z realizacją projektów.

Kluczowe sektory rynku

Spółka w dalszym ciągu skoncentruje się na utrzymaniu pozycji lidera w obszarze obsługi firm z sektora IT. Aktualnie firma świadczy usługi dla 10 firm z tego rynku. ComPress planuje wzmocnienie zespołu dedykowanego obsłudze sektora farmaceutycznego (13% przychodów w 2007 r.) i FMCG (24% przychodów w 2007 r.). Działania w zakresie sprzedaży obejmą także rynek bankowy i ubezpieczeniowy.

Prognoza wyników finansowych

ComPress planuje zamknąć rok 2008 przychodami na poziomie 6,3 mln zł i zyskiem netto 350 tys. zł. Po przeprowadzonej emisji akcji spółka określiła szacunkowy wzrost przychodów w 2009 roku na 20% i zysku netto na 18%. Firma planuje, że w 2010 roku należy spodziewać się efektów wynikających z realizacji strategii, co wpłynie na wyniki finansowe. Przychody mają rosnąć o 25%, zaś zysk netto aż o 30%.

Źródła przychodów ComPress SA opierają się na trzech filarach. Firma generuje przychody na bazie długookresowych kontraktów obejmujących stałą obsługę w zakresie Public Relations. Aktualnie firma posiada ponad 20 stałych kontraktów z polskimi

i międzynarodowymi firmami. Dodatkowy przychód agencji wynika z prowadzenia krótkoterminowych projektów doradczych w obszarze organizacji wydarzeń specjalnych, marketingu sportowego, kampanii Corporate Social Responsibility, komunikacji kryzysowej, internetowego PR. Trzeci obszar generowania przychodów ComPress SA stanowią szkolenia, w tym treningi medialne.